fredag 11 februari 2011

Korta drag






..först vill jag bara hälsa min kära Sessi VARMT välkommen hem till Svedala den 23 Februari, nedan ser du lite välkomnande vårbilder tagna för ett par timmar sedan. Jag förstår att du knappt kan vänta att få lämna trista varma Palma behind!
När du ser bilderna min kära kommer du att tänka "what's going on, something is fishy..."

Idag försäkrade sig min dotter flera gånger om att det verkligen är så att det INTE finns en bäbis i min mage, för den ser onaturligt stor ut? Förklarade det här med mediciner och sådant, men hon var inte helt övertygad, sen sa hon, "men mamma, jag måste ändå säga att den är väldans stor"..... :/
Hon har tyvärr helt rätt, jag ser gravid ut, magen och innehållet har svullnat upp på ett otäckt sätt det sista dygnet. Jag har en hel del vatten bundet i kroppen också, det hjälper till att få eländet att se ännu fagrare ut. Idag har jag mått illa hela dagen. Jag har medicinerat men det hjälper inte. Det är inget katastrof illamående, utan ungefär som när man ska få magsjuka och hinner tänka, whats going on... something is fishy.... förtstår ni?

 Jag tog min mamma/cancer lunch i Vällingby som utlovat, och vad händer? Jo jag äter det godaste på länge, och vad tror ni då att det kan vara? .... whats going on, something is fishy....
Bild på denna gourmé lunch finnes i slutet av detta inlägg.

Tog mig till stan och åt ännu mera! När jag skulle åka hem så vet jag inte riktigt vad som hände, det var helt galet mycket människor på tunnelbanan, jag är lite små rädd för trängsel, och det här märkliga illamåendet får mig inte direkt att vilja gnugga nos med folk extra mkt, så jag övervägde att vänta en massa minuter och ta nästa, men jag tog mod till mig och hoppade på. Precis när någon nös i min närhet kom jag på att idag, om mina värden är risiga, så är det den sämsta dagen för att just få en nysning i en packad tunnelbanevagn, sen såg jag bara människor som snöt sig, hostade, harklade, nös, fräste och.....HJÄÄÄÄLP. Panik. Det var en lååång resa hem.

Natten avslutade jag med några timmars arbete. Det är sanslöst vilken fart det var på kopplingen till servern på kontoret den här tiden på kvällen. Inte ett enda problem, lika bra att köra på när man är som piggast :)  Jobba natt är det nya svart.

Something is fishy






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar