onsdag 12 januari 2011

Nu är jag pigg...

....kl 04:30. Bra tid att vara pigg på när man ska till jobbet om ett par timmar. Bra tid! Inte.

Det gick bra igår, fick vänta länge dock utan mat. Jag glufsade i mig 3 mackor och massiva mängder kaffe med mjölk runt 18:00 när jag fick det till slut. Tror klockan var strax innan 15:00 när jag låg på operationsbordet och alla dessa människor satte fast prylar och frågade samma saker flera gånger, låg på uppvaket  strax innan 16:00 (vaknade av det underbara ljudet av en mkt gammal man som hostar och spyr oavbrutet) Hade svårt att vakna och somnade om hela tiden. Hade ont och fick morfin. Jag hatar det, jag vill aldrig ha det igen, det är faktiskt riktigt obehagligt. Det tar inte bort smärtan, blir bara jäkligt snurrig, och det går aldrig över känns det som. Andra gången sa jag ifrån, jag har hellre ont än får det där, but thanks anyways.
Här kommer dagens bild, jag varnar känsliga läsare. In genom navel, och två titthål på olika ställen. De har limmat ihop snittet, ser fint ut! Man kan duscha och leva på som vanligt, som man inte hade opererats och inte har haft cancer, it´s amazing ! :)
Tja, det gick som sagt bra, här sitter jag i sängen och mår hur fint som helst 04:30, kanske lite kaffe kan vara nått. Jag testar!

Ser ni förresten att jag fått ihop 4000 till cancerfonden i min insamling?! Det är FINT. TACK ALLA ALLA FÖR ER GÅVA TILL CANCERFONDEN! Nu är det bara 1000 spänn kvar till min limit som ska vara uppnådd 28/2. ( om det inte är skottår? Då är det 29/2 :) Fantastiskt, tack tack tack!

3 kommentarer:

  1. Härligt att det gick så bra!

    Kram, Pernilla
    ...som opereras nästa vecka

    SvaraRadera
  2. Kram Pernilla! Du fixar op! Det kommer bli så fint så fint! Lycka till!

    SvaraRadera