torsdag 7 juli 2011

Blont e inte bra... brunt e inte bra..

NU VET JAG! Jag har kommit på det... Först färgade jag håret, eller blekte eller vad det nu bör gå under för fras, blont. Jo det blev blont... kändes inte bra. Då köpte jag en brun färg och färgade "håret" (och skalpen och öronen och nacken.......suck) brunt. Det kändes heller inte bra. Jag vet dock vad problemet är nu.... Jag trivs inte i en cm kort hår. FY FAN VAD JAG INTE TRIVS i så här kort hår. Jag tror inte att någon kvinna där ute kan föreställa sig hur det är att gå runt och tro och känna sig som sig själv, gå och svänga så där skönt med hästsvansen i håret, gå förbi ett skylt fönster o tänka, fy fan, är det där jag, meh, jag har ju inget hår ??  (Jo, ni som trivs i det korta håret förstår, men ni trivs ju så ni räknas inte i denna tankebana;)
Alltså. Jag är frisk nu, men jag ser fan inte klok ut. Framför allt ser jag inte ut som mig själv. Självklart är det inte så farligt som det låter, men jag får den här otrevliga känslan man fått ett par gånger i livet när man gått och klippt sig och dom fönar och fixar så man vill springa hem och göra om, göra rätt, fast den här gången tog dom fram rakapparaten och klippte av allt. Fy fan va jag inte trivs i det här. Så där ja. Då så. Men visst det växer ut..... den nästa som säger det klipper jag till. Det växer ut...... a jo, precis....
Det är ett problem att ha peruk nu, men jag får nog stå ut, känner mig fan snyggare i peruken än i det här skiten iaf. Uäk. Oj, va negativ jag känner mig nu.... SNAP OUT OF IT!
Det värsta med det här är att jag blir på så risigt humör. Det är nästan så att jag föredrar när det är helt rakat, men jag kan ju inte hålla på så, för då växer det ju aldrig ut, det kan tom jag lista ut.
Blond på måndag
Brun på tisdag


Usch.... 
Jag vill ha mitt hår tillbaka... jag vill inte ha en cm kort hår, jag vill ha MITT HÅR.

Nu är det en storlek kvar, typ (kanske en och en halv;)  Jo det stämmer, dessa par ser exakt likadana ut, det är dom också, så när som på en storlek. Jag köpte de större för att invänta att de blir för stora och jag kommer i min vanliga storlek. 
Har varit på en supernice promenad på morgonen. Nu är det dax att komma igång  (igen...) har varit lite dålig på att röra på mig ett tag. Jag borde nog gå och pröva jeans lite oftare, det är när jag gör det jag kommer ihåg varför jag inte ska äta allt som är gott och ligga i soffan, det är då jag kommer ihåg varför jag tycker om att springa och vara hälsosam. Nu ska det ske, igen....
Vädret är ju helt fantastisk, tänk vad lite sol kan göra, om jag nu bara kan undvika att gå förbi skyltfönster och speglar idag så ska nog den här dagen också bli bra.

Jag har 5 behandlingar kvar?! 5???? Helt sjukt, jag är verkligen snart klar... det är helt galet?! WOW!

Lite mera hår på skallen så ska allt nog lösas sig....

11 kommentarer:

  1. Hmmm det kanske inte hjälper men..... Du kan väl tänka dig tillbaka en 15 år och en ranglig Maulou med lånad grå kort kjol med säkerhetsnål för att den var för stor, höga vita strumpor och höga svarta stövla och navel kort tight tröja......Jag gick inte ens på medicin....jag såg bara ut så.....Om det gör dig på bättre humör kan jag försöka leta reda på en bild. Sen kan du ha den bilden och titta på när du känner dig nere och tänka " DET DÄR är i alla fall inte JAG" Puss!

    SvaraRadera
  2. Åå, vad jag känner igen mej i dina tankar och känslor kring håret! Så skönt att höra någon mer än jag tänka så... Jag verkligen _hatar_ att inte ha något hår.... Och jag har lust att slå till alla som säger "med det är väl inte så farligt, det växer ut igen". Klart jag vet att det växer ut, men det hjälper ju inte NU! :s

    Så skönt att du snart är klar med alla behandlingar! :)

    // Liselott

    SvaraRadera
  3. Tålamod är en dygd.. men du är nog mer odygdig va? Tufft av dig att våga dig på en till färgning och att du delar med dig av dina erfarenheter.. så slipper vi andra hårdesperata göra om dem.

    Från en tacksam läsare

    SvaraRadera
  4. Maulou, det hjälper INTE, jag står väl hand i hand med dig på dom där bilderna, och jag var inte heller sjuk.....men jag är rätt säker på att jag hade snyggare hår än nuu :(

    Liselott: Ja, "det växer ut" frasen retar mig sjukt mkt. Jag försöker att bara låta den glida in genom örat o ut igen utan att koka på vägen.

    Karin.... Odygdig...Ja... det är jag.
    Nej, jag liksom banar vägen, nått du vill veta, kolla med mig, jag har säkert provat :)

    IDA SOM INTE ORKAR LOGGA IN

    SvaraRadera
  5. Ja det suger hela skiten !!!!!! Men kom igen nu Ida - du klarar det här lika bra som du klarat den andra skiten !!!

    SvaraRadera
  6. Angående brunt är inte bra och blont är inte bra....så säger jag bara -Cancer är inte bra!!

    SvaraRadera
  7. Förstår att det är en pina att inte ha håret, jag har alltid haft kort hår så det är utväxt nu men jag kan förstå din känsla, det tar ju flera innan det är så långt som det var innan, MEN, Cancern är borta och det är viktigare än allt hår i världen :) Stor Kram! /Lisbet

    SvaraRadera
  8. Tyckte faktiskt att du passade i det blonda.
    Håller med dig om frasen det växer ut.
    Var och handlade för första gången idag utan hår i keps.Orkade inte ta på mig min nya peruk i fall att jag skulle sätta den på sne.
    Får sitta inne nu i typ 1 år.(Skämta bara.)
    Härligt att du snart är klar.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Pia, innan du vet ordet av så e du oxå klar! Och du, det växer ut ;) Hehe...

    Lisbet, ja, det är givetvis det viktigaste att det är borta och man är frisk, man får ta att håret inte är vad det var, men man behöver inte älska det ;)

    Annica: Cancer suger!

    Kattis: Check!!

    SvaraRadera
  10. Hej snygging! Att acceptera och gilla är två olika saker,förstår precis vad du menar. Cancer är skit och allt som följer med det också. När man har kämpat som du och en massa andra har gjort vill man ha belöning..och vad får man..ont i kroppen, kalt huvud, konstiga tankar men också ett jävlar anamma, envishet, uppskattning av vad livet har att ge. Så fort ditt hår har vuxit ut tillräckligt får du väl sätta dit extensions. :-) Lite kortare väntan iaf.

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Vet vad du menar! Jag fullkomligt hatar mitt hår (fast vissa dagar kan det sköta sig riktigt bra) Allra bäst tyckte jag om det när det var 1 cm långt. Det var ändå lite coolt. Och så var jag så glad att slippa sjal. Men nu. Det är ca 12 cm långt och helt galet. Det går inte att göra något vettigt med det. Jag vill ju ha det långt igen så därför sparar jag ut det. Annars hade jag klippt det riktigt kort i nacken, då hade det nog sett helt ok ut. Men jag är ingen korthårig person, så det går inte. Allra värst var det i vintras, då var det en riktig tantfrisyr. Åh, vad jag avundas alla dessa med kort hår som är snygga i det. Nej jag, jag ser ut som en tant. (Lite viktuppgång kan nog ha bidragit till det...)

    Lycka till i ditt nya friska liv!
    Kram

    SvaraRadera