lördag 19 mars 2011

Ärr och silikon inlägg

Känsliga läsare varnas för detta inlägg

Här kommer fler mkt nakna sanningar... är du känslig för enbröstade kvinnor, ärr eller naket bör du sluta läsa.

Så här ser det ut, silikon inlägget. Varför ha det innanför kroppen när man kan ha det utanpå? Känns inte alls så konstigt som jag trodde att det skulle göra, det sitter bra på plats och det ser och känns helt naturligt ut med en BH på det och lite kläder :) Ibland känner jag att jag inte ens vet om jag säkert vill gå igenom fler operationer, att det vore skönt att hoppa över det, men vem vet.... om ett år, när det är dax att börja bestämma sig så hoppas jag att jag har mer energi och känner att jag vill göra det, jag vill ju ha två bröst som alla andra :)


Ärret börjar se riktigt OK ut. Det är ju inget litet osynligt stycke, men det ska kunna bli helt vitt
och smälta in tjusigt. Jag har en tre månader kvar med tejp över det som ska göra ärret så snyggt det går, men  är på god väg. Sen ska det väl dit fler ärr, minst ett par till, men HEY, ett steg i rätt riktning! Tycker dock att det ser ut som
om det fortfarande är lite blått, och det har gått 3 månader, det är lite konstigt...

10 kommentarer:

  1. Så ser ditt ut ja!!! Absolut inte fel!!!

    Påbörjar vi vågen med den nakna sanningen nu eller?!!!

    Håller med dig, har ju liksom ingen större lust med operation, efter operation, efter operation. Tror bara man känner om det är dags!!!

    Jag fick känna på en annan tjejs silikoninlägg på sjukhuset faktiskt, det kändes som ett bröst. Förstår att dt funkar. Snart ska jag prova ut ett! Ett steg fram. Ett steg i taget.

    SvaraRadera
  2. Nakna sanningen är vad den är! Eller hur?! Kolla på mitt inlägg i december med det tilltygade stackars stycket, där någonstans kändes det helt naturligt att lägga ut en bild, lite värre denna gång, mest för att fokus ligger på nått annat just nu. Men det är ju vad det är?! Eller hur?! Och det är det här föder MASSOR med frågor från andra drabbade, och kan man få någon att bli lugnare med svar på det så är det värt att lägga ut en bild på ett bröst, som faktiskt inte ens finns längre ;) Haha... its a bluff... eller vad säger du?

    Nu är det fritt fram för nakna sanningar, tack för att du tog upp det :D !

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ida, jag länkade till din blogg på min FB sida, hoppas det är ok?
    Helén/sundsvall...

    SvaraRadera
  4. Helt OK Helén! Hur mår du?

    Kramar till Sundsvall!

    SvaraRadera
  5. Jo, upp och ner, har varit ute en hel del idag och har haft folk här hemma i em. Börjar dock räkna ner och känner att det närmar sig, scary men skönt, en knepig känsla faktiskt. Har fått för mig att jag inte ska vakna upp efter narkosen, du vet knäppa tankar utan någon egentlig logik i. Men, nu är det ju liksom bara 3 nätter att komma igenom här hemma innan kniven kommer fram....

    SvaraRadera
  6. Klart du ska vakna! Tänk på hur skönt det är att somna in i den där djupa sömnen. När du vaknar och är så där skönt trött är det över. Cancern är förhoppningsvis helt borta och du är frisk. Du ska få bort skiten. Det är en BRA sak! Det kommer att gå så bra, du ska känna att det har kommit igång och går mot bättre tider from med op! Du kommer att känna dig lugnare när det är klart. När du ändå befinner dig i den här skitbåten så är det en positiv grej du har framför dig. Det ÄR scary, men oh så skönt när det är klart. All all styrka Helén! Låt dem ta hand om dig bara och flyt med. KRAM

    SvaraRadera
  7. Wow så modig du är som lägger ut en bild på ditt opererade bröst så vi får se.

    Och det ser ju inte alls så farligt ut som kanske många tror.
    Att alla vågar prata öppet om bröstcancer tror jag är viktigt för att sprida kunskapen så det upptäcks i tid och man går och undersöker sig.

    Hade gärna önskat att de sänkte åldern på mamografi kraftigt bara.

    Stor kram till dig och du kommer vinna den här kampen!

    SvaraRadera
  8. Mia : tack, men det känns inte som om jag visar upp ett bröst. Det finns inget där som är mitt bröst längre, det finns ingen bröstvävnad och ingen bröstvårta, allt e borta. Men det kan bli riktigt "fint" gjort, det är ju kanon, dagens kirurgi gör bra jobb :) Det är bara börja också, det ska bli näst intill osynligt när det är helt läkt.

    Ja herregud, att undersöka sina bröst måste bli en mera upplyft grej! Jag var så iskallt säker på att jag var "safe", jag är ju inte ens 40 år, och börjar man inte ens undersöka kvinnor under 40 så finns det ju ingen anledning att vara orolig? Eller?
    Jo, det finns det, det vet jag nu. Men jag kände aldrig på mina bröst, det var ju först när jag insåg att något var fel....

    Usch, det känns som en lång resa även om det i ett helt liv inte är det, men jag fixar det, och tyvärr måste många med mig göra det. Ju tidigare det upptäcks desto lättare blir det att vinna kampen!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Du har ju inplantage varför behöver du extra bröstet?

    SvaraRadera
  10. Anonym: Visst, men nu har jag bara ett implantat och inget bröst.. så man kan säga att jag har 1,5 bröst och är lite "haltande" . Jag har en sk delprotes för att göra brösten lika stora.

    SvaraRadera