tisdag 23 november 2010

Blir lite rädd... kan det inte bli torsdag snart...

Jag har under en längre tid haft "problem" med nattliga svettningar. Av någon dum anledning googlade jag på det och alla träffar handlar om lymfom (som är CANCER) Nu är jag rädd. Jag ringde mitt ex och frågade om han kom ihåg när jag började klaga på det, och han sa att det nog var innan han blev sjuk. Va fan är det frågan om. Jag inser ju att det är helt normalt att svettas på natten (det säger iaf alla när jag säger " jag svettas så mkt på nätterna") men jag svettas ibland kopiösa mängder. Och då ska vi inte glömma bort att jag är en människa som fryser från det att stiger upp tills jag går o lägger mig 10 av 12 månader om året... Det står INGENSTANS att man kan få detta symptom av bröstcancer. Vad betyder nu detta. Jag vill att det ska bli torsdag NU. Jag har inte tid med onsdag, skit i den och gå direkt på torsdag världen!

3 kommentarer:

  1. Hej Ida! Nu överanalyserar du, men det är ju lite av din grej. Finns det någon som inte svettas på nätterna undrar jag?
    Retmorbror Bert

    SvaraRadera
  2. Haha... ja det gör jag, men jag är faktiskt inte en hypokondriker, då hade jag gått o kollat den här jävla knölen mkt mkt tidigare. Jag ringde och frågade. Dom kan ev börja ångra att de gav mig telefonnr till dom. Det finns inget känt samband mellan bröstcancer och nattliga svettningar, hon upplyste mig om att många mäniskor svettas på nätterna och många inte... eh.Ja ha, men OK, dåså.
    Ska kolla med "ögonbrynsbruden" hur min hjärna är nu, om hon tyckte att den jobbade hårt när jag var där sist är det inget mot vad den gör nu. Ska passa på att fråga om jag är en PC eller MAC, det är av stor betydelse för mig....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ida,
    Jag ser att ditt inlägg är från 2010 men jag vill ändå svara på detta. För mig var nattliga svettningar det första symptomet på min bröstcancer. Jag sökte flera gånger på nätet men ingenstans hittade jag en rad om att det skulle kunna vara bröstcancer. Att de säger att det inte finns något känt samband mellan svettningar och bröstcancer betyder i princip 0. Till mig sa de på bröstcenter på KS i Solna att cancer inte gör ont, jag hade nämnligen värk och smärta från min tumör. Det var så jag upptäckte min cancer (förutom svettningarna). Efteråt har jag pratat med andra som även de upplevt smärta av sin tumör (och hört flera som pratar om svettningar på natten). Alltså svettningar på natten kan vara en signal på att något tokigt pågår i kroppen och skall inte ignoreras.

    SvaraRadera