måndag 22 november 2010

Finns det en mening med allt?


Gör det? Finns det en mening med allt? Som att jag själv äger skivan sen många år tillbaka där min enda gråtlåt finns fast jag aldrig hört den tidigare? En nära vän introducerade den nyligen och jag inser att jag haft den där hela tiden men inte blivit kär i den för ens nu? Som att den kurs jag skulle gå nu i slutet av November som är så viktig för att jag ska kunna sköta mitt jobb i sista sekund blev uppskjuten till i Mars 2011? Som att jag aldrig hittade en ny lägenhet att flytta in i vid årsskiftet utan bara bestämde mig för att flytta "hem" till Vällingby igen och ha min syster som inneboende? Som att min dotter idag fick se ett "rosabandet" i affären och utbrast "ÅH EN SÅN VILL JAG HA PÅ MIN JACKA MAMMA!"Som att min mormor absolut ville ge mig en reflex (dagarna innan jag fick veta vad jag led av och jag berättade inte för henne att jag varit och kollat mig) fast jag försökte styra av det, men hon gav sig inte och halade fram en reflex "rosabandet". Som att julfesten med jobbet är den 17 December och jag borde vara kry nog att gå på den efter operationen även om jag fortfarande är sjukskriven? (OK, det var ett ironiskt skämt, men ändock...) Man får inte använda armen på operationssidan på ett tag efter tydligen, men jag dricker ändå helst vin med höger arm :)

Ja, ni fattar...frågan är, finns det en mening? Ibland tror jag det, men jag vill inte att det ska finnas en mening med att jag har fått cancer, vad är det för twisted mening i så fall. Jag vill att det ska vara en djävligt tråkig slump, and someone got to get it.....

Förresten så känner jag att jag vill höja båda armarna medan dom fortfarande funkar och lyfta glasen för mina kollegor, det är härliga människor, hela bunten! KRAM
HOIST TECHNOLOGY AB

Och ett snyggt sådant här typ av armband (det dyraste och snyggaste som bara finns) önskar jag mig i julklapp!
Men ännu viktigare är det jag bett mina systrar om.... och det är brådis med det, jag ska påminna er!

2 kommentarer: