torsdag 25 november 2010

Det fräser och sprakar och skimrar grönt

Glömde det roligaste som hände idag...

När jag ska opereras så sprutar de in någon radioaktiv vätska och då plockar lymfkörtlarna upp
detta och sen kan då kirurgen kolla med mätinstrument var någonstans det finns mest radioaktivitet
och där det är ska vara den sk "portvaktskörteln" som de tar bort tillsamman med en del andra lymfkörtlar för att analysera och kolla så att det inte finns cancerceller i dom.
Sköterskan (som är rätt rolig i mellanåt, när jag presenterade min syster som var med idag "det här är Moa, min syster" så sa hon "Hej Moa, jag heter XXX och är också Idas syster... ) berättade som för en femåring
"När de sprutat in den radioaktiva vätskan säger de "gonatt gonatt" och så sover du så gott. Sen öppnar de upp ett hål i armhålan och sticker in en stav för att mäta radioaktiviten, det sprakar och fräser och lymfkörtlarna är så vackra, gröna och skimrar, det är synd att du inte får se det, det är så vackert"....

Mmm, jag är verkligen jätte ledsen över att jag inte är vaken och kan kolla in på fyrverkeriet i min armhåla, men jag ska för alltid, varje gång jag rakar mig under vänster arm i framtiden tänka, vilken jävla cirkus det var där inne en gång, synd att jag inte hade biljett.....
Jag kan knappt vänta......

4 kommentarer:

  1. Låter som det kommer vara party i armhålan;) Tycker vi fixar ett riktigt partaj när du är klar med behandlingen istället. Men innan dess några fika med kaffe o mazariner...
    Jag tror på dig Ida. What dosen't kill you makes you stronger.
    Kram Rabarber

    SvaraRadera
  2. Party är bara förnamnet.... men jag sover mig gärna igeom det där partyt. Hellre vin på ett bra ställe än grön radioaktiv sörja i armhålan....
    Jag tror på mig med, med dig i ryggen ska re gå bra!
    Kram Rubarb!

    SvaraRadera
  3. Tycker du borde lägga ut "efter-bilden" också, där man får se hur bra och äkta det faktiskt såg ut efter dom fixat lite :)

    SvaraRadera