onsdag 24 november 2010

Nervös? Vet inte...

Är jag nervös för beskedet i morgon? Vet inte...  Hur mår jag? Vet inte.... Hur borde jag må?

I morgon kl 15 är det dax för alla att hålla tummarna igen. Det som skulle göra mig mest glad i hela världen är om jag slipper cytostatika. Det är det vi håller tummarna för! Jag är rädd för dom där cellgifterna, jag vill inte ta/få dom. Annars ska det nog gå finfint.... I can feel it (som att jag kände på mig att jag inte hade cancer men hade tydligen det ändå när allt kom omkring... men det är ändå tron som gör det lättare, inte tron på gud eller nått annat som jag anser är "tjafs" utan tron på NÅGONTING, något som gör att man känner sig stark) Jag fick ett mail igår kväll av den man som fungerat som min far från 5 års ålder till vuxen, det var nog det ärligaste och mest rörande jag fått. När jag får sådana så förstår jag lite vad det är som har hänt mig, jag förstår hur det får andra att må. Men jag ska fixa det här, vad som än händer i morgon.
Pussar i massor till alla mina vänner och min familj, ni är så många att jag inte kan skriva ner det här, men ni vet vilka ni är! Kollegor, och vännerna i "periferin" som någon uttryckte det, ni är alla viktiga! Tummen upp för op, inte upp, men än då OK för strålning, tummen FETNED för cellisar. Nu kör vi! :)
(ja.. jag har trots allt en fåfäng sida, och ska jag behöva förlora en del av bröstet, så kan jag väl för fasen få behålla håret....)
Hade gärna bytt morgondagen mot en kväll med utsikten från det här fönstret. Palma, I´ll be back!
WHEN THE HURT IS GONE I HAVE TO GET MY SELF TOGETHER!
Robyn – Get Myself Together

13 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra imorgon! Håller tummarna! Massa kramar Sara

    SvaraRadera
  2. inga cellisar är vad vi hoppas på Ida!! Snart date i det berömda köket :)Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Japp! Cancerfritt kök med massa vin :) kram!

    SvaraRadera
  4. Ida min vän.. Ibland tycker jag det är ganska skönt att sitta på kontoret i Gbg..vi sköter oss själva där nere..hör inte allt surr..men i detta nu märker man tydlig den stora nackdelen (visste inte)...Tänker på Dig och Du kan räkna med att det skall hållas tummar imorgon...och de där cellgiftsprylar skall inte behövas, så det så!!

    Mängder med kramar från oss båda

    SvaraRadera
  5. Love you Ida! Håller tummarna imorgon men det behövs egentligen inte för det är lugnt! ;)

    / Tobias

    SvaraRadera
  6. Nicklas, sorry, jag visste inte hur jag skulle säga det. Du lät så glad o uppåt när vi snackade jobb här om dagen :) Tänkte att det vanliga H surret nog når dig innan jag hinner. Men nu är fokus att vi (som i flera än mig) ska bli friska o krya. Nä, cellisar undanbedes. Hörs snart, pussa E åt mig!

    Tobias, you are more than right!

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna åt dig fina syster! Ser fram emot då vi ses på lördag. Puss och styrkekramar

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig och håller alla tummar och tår idag att det blir som du vill! Varm Kram från Therese (ex-hoistaren)!

    SvaraRadera
  9. Ida, jag berättade för Signe igårkväll att vi ska hålla tummarna för dig idag. I morse när hon vaknade så var nästan det första hon sa: Mamma idag ska jag hålla i en tumme och visade den!

    VI HÅLLER TUMMARNA så de är alldeles blå!!!!

    Puss världens finaste från mig och Signe

    SvaraRadera
  10. Stina: Det ska bli kul att träffa dig, och minime längtar!

    Therese: TACK!!

    Linda & Signe: Ni är dom sötaste i världen!

    SvaraRadera
  11. Tänker tänker tänker på dig, lycka till nu.

    /Syster H

    SvaraRadera
  12. Ja, lycka till. Här hålls alla tummar och tår. Massa kramar Maja.

    SvaraRadera