torsdag 25 november 2010

OOOOOOOOOOOHHHHHH!

Jag är så lycklig (och extremt trött)!! Jag HAR INTE CANCER! Nä, nu ljuger jag. Det skulle ha varit skönt att skriva så och sen stänga ner den här skiten :D

TACK FÖR ALLA HÅLLNA TUMMAR O TÅR, DET KAN HA HJÄLPT!
Jag tycker att jag fick skapligt bra besked idag, grovnålsbiopsin och MR visade inte på invasiv cancer (cancer med spridningsrisk i detta läge) vilket gör att jag kan opereras som planerat den 8 December!
Sen är det upp till det dom plockar bort att uppföra sig och inte visa något annat. Det är egentligen först efter operation av tumör och några lymfkörtlar de vet säkert, men nu ser det ut som om jag kan slippa cellgifter, och det kära vänner är en seger i sig!!!! Det kan TOM bli så att jag slipper strålning, även om hon sa att jag skulle ställa in mig på det för att det är ett stort område den här tumören spridit ut sig på. Bara ett besked som känns så där,  och det är att de måste ta bort hela bröstet :-(
Ett krux till är mina implantat, de ska enligt det min plastikkirurg och jag kommit överens om ligga under bröstmuskeln, men de tror att de kanske ligger framför muskeln och då måste även implantatet bort. Då kan man säga att det blir en sk nivåskillnad. Platt på ena sidan och inte platt på andra. Tidigast ett år efter operationen är det i så fall aktuellt med att bygga upp en fejktutte.... Ligger dom där dom ska så kan jag behålla implantatet och går ur detta med något som som ändå skulle kännas OK.

Jag är så trött... det har varit en LÅNG dag.

14 kommentarer:

  1. Bra nyheter trots allt Ida!!
    Marina hälsar!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk Ida. Kram / PS :-)

    SvaraRadera
  3. Bert, jajjemen! Det känns som om jag sprungit ett maraton och vunnit lite.... :)
    Anonym: Skitpåre ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  4. Kämpa på Ida, vi håller på dig!
    Kram/ Jari

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att höra Ida. Tänker på dig massor och skickar dig massor med fighting spirit.
    Du kommer att besegra detta, det är jag säker på.
    Kram Merja

    SvaraRadera
  6. Men gud vad skönt att höra, ja det hjälpte nog med att vi alla höll ¨både tummar och tår. Kram syster stina

    SvaraRadera
  7. Härliga nyheter! Fortsätter hålla tummarna att analysen efter operationen visar detsamma /Annelie

    SvaraRadera
  8. Jari, tack!
    Merja, jag känner mig också rätt säker på det! Det ska gå!
    Stina: yes, särskilt tårna har gjort skillnad tror jag ;)

    SvaraRadera
  9. :)

    Känns bra tycker jag!! :)

    / Tobias

    SvaraRadera
  10. Annelie: Ja, nu är det fanimej bara att hålla tummarna igen, men alla kan få vila ett tag. Iaf till den 21 december, då kör vi igen!

    Tobias: Ja, lite så jag känner... det känns bra liksom :) (Allt e ju relativt. bättre att leva med en tutte än att vara död med två)

    SvaraRadera
  11. FinIda! Vad bra med lite ljusare info. Skönt att dagen är över oxå. Jag menar, att väntan på torsdagens besked är över. Tänker på dig i massor! Kram på sej! Carina

    SvaraRadera
  12. Carina, det var din kram som blev avgörande idag :) Tack för den! Ja, nu är dagen absolut över, 0.03 och nu vågar jag lägga mig.
    KRAM!

    SvaraRadera
  13. Allt kommer gå toppen! Sänder styrkekramar Sara

    SvaraRadera
  14. Sara: JA, det finns inget annat. KRAM

    SvaraRadera