måndag 7 februari 2011

Äntligen måndag

och jag tycker mig känna en skillnad denna morgon. Förutom att jag vaknat 100 gånger i natt och sovit skitdåligt så tycker jag att jag känner mig piggare. Jag har räknat dagarna på kalendern, det gjorde jag i natt vid 4 när jag var hungrig och inte kunde sova. Jag kan inte fatta att det är måndag? Har det gått fem dagar sen jag fick behandling? Var i hela friden har dessa dagar tagit vägen? De är helt borta, känns som ett skämt? Jag vet inte ens vad jag gjort dessa dagar. Sovit mest tror jag... och kollat på TV. Dock har matorgien hållt sig helt borta denna gång. Istället har jag bundit vatten och svullnat på ett minst sagt ofördelaktigt sätt, men vem f** bryr sig längre, jag orkar i alla fall inte, jag skiter i allt nu, jag orkar inte bry mig om hur jag ser ut, det är hur jag mår som jag bryr mig om nu. Nu råkar jag veta att just det kommer att ändras när jag mår bättre också, men det är i alla fall tur att man kan skita i det när det är som värst.

Denna gång har jag varit mycket känsligare mot mat och lukter (dofter ska det väl vara, men i min värld är det äckliga lukter just nu) och det är allt från kaffe, tvålar, ducshcremer , en del lagad mat, andra människors dofter, som ställer sig för nära mig i kassakön. Det är jätte jobbigt, jag var och handlade i går, kännes lite som på liv & död. Jag trodde inte jag skulle orka hem, och då fick jag ändå skjuts dit. Tack för det K! Det är dock ändå skönt att få känna luften i ansiktet efter ett par dagar i sängen.

Förra omgången var jag som galen i chips och smågodis, och när jag gick förbi smågodiset på affären i går vände det sig i min mage, fy va det luktade illa... urk.
Mamma hade med sig massa gott till sjukhuset i torsdags, kakor och choklad, dessa ligger i mitt kök nu, för vi åt inte av det, men jag kan inte ens se förpackningarna. Det vänder sig direkt när jag ser dom. Måste vara sk betingat illamående. Idag tog jag de sista 16 betapred tabletterna (cortisonet) så jag bör väl heller inte hamna i matträsket denna gång. Det är skönt hur som helst.
Ett noll till Ida denna omgång, ska jag få börja leva lite nu igen då? Det vore något faktiskt, trött på att vara död.

Idag kommer Hannah och Jack hit, det ska bli skönt att det händer något!
Jag och Holly med systerson/kusin Jack.

Jag och Hannah för en hel del massa år sen, det är lätt att se att våra barn verkligen är våra :)

7 kommentarer:

  1. Such a sweet photo of you three and
    you and your sister!

    God Bless Your Health Ida in Jesus Name
    Amen!!!

    Love,

    M&G

    SvaraRadera
  2. Det går ju inte att komma ifrån att det blir tuffare och tuffare, har en känsla av att giftet inte hinner ut ur kroppen innan det fylls på, men det kommer hela tiden dagar som är fina, dom dagarna uppskattar man så otroligt mycket. Kämpa på, vi är många som hejjar på dig!
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Ja du jag hör att du har fått alla jävulska biverkningar som jag hade under cellgifts beh. helvetet varade i 8 månader,det är fruktansvärt finns inget som kan vara värre i ens liv,men det är tragiskt att du är så ung och har drabbats,du har det kämpigt jag känner alla symtomen bara jag läser det du skrivit men nu är det mer än ett år sen jag varit med om beh.och har fått besked att jag nu är symtom fri.
    Sköt om dig och lev och må så gott det går.
    Kram till dig.Inger

    SvaraRadera
  4. Flickor, det är en bättre dag idag, och herregud vad underbart det är att inte må skit. Jag uppskattar dessa dagar något så otroligt.
    Inger; åtta månader? Det hade jag fasen inte fixat. När jag e klar 28 April tänker jag ALDRIG mera stå ut med något sådant här. :( Jag är sanslöst glad att höra att du är symptomfri, och hoppas it stays that way forever!!

    Lisbeth, det är rätt, giftet slår ut en mera kanske varje gång, motståndskraften dras ned lite. Jag har som "vanligt" nästan inget minne av de 4 tidigar dagarna, jag vet praktiskt taget inte vad jag gjort.

    M&G: Love you

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är bättre. Så himla lika ni är era barn! Fina bilder. Kämpa på! kram / Helena

    SvaraRadera
  6. Tack Helena och Inkan8, detsamma till Er STYRKA!

    SvaraRadera