lördag 12 februari 2011

Skapa

Började morgonen med att vakna innan 07:00. Har jag gjort länge nu, ingen sovmorgon här inte. Inte sover jag på dagarna heller... alltså mår jag rätt bra. Vi säger det. Stoppar huvudet i sanden, gör en pelikan eller vad det heter.
Kort om magen... vaknar, fantastisk känsla, den är platt och vanlig, blir glad, tänker "jiho, så här ska det vara, back to normal phiu"... går in i köket går runt lite och fixar, badabang så är magen som en gigantisk bulldeg igen, svullen som en... ja, vad kan man likna det vid...vet inte, låt oss bara använda ordet svullen. Jag har alltså inte ätit eller druckit (hur stavas druckit.... ) något, och BAM... OK, jag ska inte fördjupa mig mer i den här skitmagen, men vi kan konstatera, den är fucked up. Jag mår illa idag också, illamåendet är koncentrerad till en viss punkt i magen, så det är nått med den skiten helt enkelt. Well well... vad är väl en dag i "må bra slottet".

Hur som helst. Pratade med min kompis Sessi (som borde vara känd för alla som läser den här skräpbloggen) hon bor alltså i Palma men är på G hem anytime. Vi kommunicerar på FB chat och kan "snacka" så i timmar. I går fick jag filmtips. Hon är en hejare på att kolla film. Jag är en film looser, jag kan sitta still och titta i ca 5 minuter, sen måste jag går runt o plocka lite och så, ser aldrig en hel film. Men jag fick tipset att kolla på " It´s kind of a funny story" , hon var säker på att jag skulle gilla den. Så, kl 07:00 i morse drog jag i gång den. VILKEN UNDERBAR RULLE. Jag vet att det inte är en film att gråta till, men jag lyckades tom med det. Det var en 100% Ida humor film, och den var bara så feelgood. TACK Sessi, idag ska jag nog hinna klämma de andra tipsen också.
Den fick mig dessutom att fullkomligt längta efter att teckna. När jag var yngre var jag inte helt kass på det, mitt problem är fantasin, komma på VAD jag ska teckna. Men man får väl börja med att stjäla ideér så kanske det kommer fram några egna medan man sitter där? Jag kan tex utgå ifrån rosabandet, rita ett band, och utveckla bilden. Hajjar ni? Jag hajjar inte, men detta rör sig i mitt huvud. Idag ska jag köpa ett block och bra tuschpennor, sen ska jag teckna. Det får bli fult, men jag ska göra det. Åh...jag längtar :)
Jag har skapat en hel del grejor i mitt liv, och det lugn och jag känner när jag är nöjd med något är ju så så skönt, jag är en rätt kreativ människa tror jag, men igen, fantasin sätter stopp.

Hoppas ni ser det jag ser när jag tittar ut, en helt underbar syn (minus snön, men tom jag måste väl erkänna att det är jäkligt vackert en sådan här dag)

Måste bara berätta hur lite jag borde ha djur. I går trodde jag att det ena marsvinet höll på att dö. Jag hade gjort rent i buren och fixat allt, dom gottade sig i härligheten och höll på. Jag satt och jobbade i samma rum. Sen blev dom helt lugna, den lilla som alltid är rädd la sig utan för huset, alltså LA SIG, typ på sidan och började rulla med ögonen såg det ut som. Jag blev helt iskall. Han vaknade så klart till när jag skrev ut min fasa, och undrade va fasen som pågick. Efter lite surfande så inser jag att det är helt normalt att dom tar små utsräckta naps. Fan va rädd jag blev. Inte så mycket för det sorgliga, men vad fan gör man med ett dött marsvin, och..nej, jag vill verkligen undvika en sådan incident.

Nu ska jag klä på mig och ge mig ut efter rit grejor. Undrar var man hittar sånt?

5 kommentarer:

  1. Har du marsvin? Jag måste ha missat nåt.. /T

    SvaraRadera
  2. T: Läser du min blogg? Jag måste ha missat nått :)
    Japp... jag gjorde en 360 och blev djurvän, ut med vinet och in med svinen. Det är Hollys, men det verkar tyvärr mera blivit mina.

    SvaraRadera
  3. Snart skaffar du katt ;)

    SvaraRadera
  4. Då är det kört på riktigt...det vet du.

    SvaraRadera
  5. Får jag cancer igen, återkommer skiten, då skaffar jag katt

    SvaraRadera