fredag 11 februari 2011

men va ***

Jag börjar känna mig riktigt riktigt irriterande på illamåendet... vad fasen är det för något?? Nu borde jag verkligen INTE må dåligt, men det ligger där och skvalpar i magtrakten oavbrutet. WHY? Fick ta primperan idag, men det gör varken till eller ifrån, så vad är problemet? Jag är inte jätte risig, men liksom tillräckligt för att inte vilja tex gå ut eller något annat skönt. Bara går mellan jobbet och ligger på mattan framför TV (jobbet är när H inte är här hennes rum, där står the equipment ) Maten är som jag tjatat om tidigare ett riktigt moment 22. :-o Jag känner mig mätt i kroppen som om den fått för veckor framöver, men illamåendet pockar på uppmärksamhet hela tiden, munnen vill tugga på något. Satt och jobbade, flöt bra, så  PANG, som en ränn nil från näsan... BLOD. Urk.... Nu gör slemhinnorna uppror, dom gillar inte heller den här skiten.
Så nu ligger jag här... på mattan framför TV med tussar i näsan och speglar mig i TV bänken och funderar på nästa move. Ser ut att vara fint väder där ute, undrar om jag ska kräla mig upp och titta ut. Nä, jag ligger kvar ett tag till. Jag ligger kvar och drömmer om youghurt med frukt och Pauluns musli. Färgerna är så fina på kiwi, mango och jordgubbar så fiiint och gott, och... och ... gud, det är bara lite frukost mat. Skärpning!!
Undrar om det finns någon som kör med frukost hemkörning, som pizza, fast med youghurt.... fast det är inte precis frukost tid nu... det är ju eftermiddag...hmm.

Mår jag fortfarande illa på måndag ringer jag till läkaren, så här orkar jag inte fortsätta!

6 kommentarer:

  1. kommer ihåg det där med matbehovet, fast man var mätt. Jag tror jag åt för att slippa ha den där äckliga smakkänslan i munnen. Får du Neulasta efter varje cellgift? visst var det så att du fick hämta ut det på apoteket och betala dyra pengar för det? I region Skåne, eller i allafall i Kristianstad där jag fick mina cellgifter fick jag neulastasprutan med mig från mottagningen - gratis likaså all kortison och alla illamåendeprepatat, konstigt att reglerna inte är lika i hela Sverige. Jag provade primeran (tabl) mot illamåendet dom var värdelösa men primperan (supp) hade bra effekt bara jag tog dom direkt vid minsta känning. Hoppas verkligen du kommer tillrätta med ditt illamående. En klen tröst är att taxotere´n inte gav illamående. Men å andra sidan den gav ledvärk istället, pest eller kolera. Styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Hej Carin!

    Jag tar neulasta spruta efter varje beh. Nej, den kostar mig inget (den lilla rackaren kostar en bit över 12 tusen kronor!) men däremot fick jag betala för något som heter andapsin som jag hämtade ut igår. Fattar inte varför vida grejor kostar och andra inte. Det är nått som ska lindra sår i munnen och tarmarna.
    Åh, jag längtar till Taxotere om det är så.. iof... pest eller kolera. Men nu är det ju faktiskt bra en FEC kvar iaf, alltid nått.
    Har suppar (primperan) men...urk...

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!
    Hoppas att du mår bra snart, som du skrev, slemhinnorna är känsliga, när jag mådde så som du beskriver, jag provade Omeprazol 20 mg morgon och kväll under hela behandligen och när jag mådde bra tåg jag bara på morgonen. Du kan fråga din läkare!, Omeprazol Mylan skyddar slemhinnorna i magsäcken.
    Önskar dig en bra kväll.
    Kram Natalie

    SvaraRadera
  4. Inte alls kul att du ska behöva må illa, det tar på krafterna.. ja, taxoteret gav inte illamående men en massa annat, det är som Carin skriver, pest eller kolera.. snart är du halvvägs :)

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  5. Älskar hur du kan få mig att skratta inombords- när du ju beskriver det som kan kallas en lite mindre trevlig vardag för dig... Kanon att du har humöret kvar !!
    Jag var ett matvrak- åt ca varannan timme- inte för att jag kände mig hungrig i magen- mer som att jag kände som om det inte fanns NÅGOT socker kvar i kroppen- blev helt slapp- så då var det bara att stoppa något ( mat )- i munnen !. SÅ kilorna tickade på i jämn takt.... Det gäller nog dom flesta som får dessa kurer. Lycka till !
    Klem

    SvaraRadera
  6. :) Ingrid, idag känner jag mig som en spjuver, jag vill hitta på nått busigt. man får ta tillvara på den känslan och inte låta illamåendet äta upp en ;) Haha... ja, det är en galen värld det här. Min kompis frågade i går om jag faktiskt fattar vad som hänt mig, men vet du vad... jag tror inte jag har det. Lika bra kanske..

    Lisbet: Japp, nedräkning. Den 28 April är liksom målet, och det känns inte så förfärligt långt dig...

    Natalie, jag vet ju inte riktigt vad som e fel med min mage, men jag ska snacka med min doktor, ska väl dit snart antar jag, ett jäkla springande på det där humorbefriade stället...
    kankse andapsin är samma grej som det du föreslår, det ska hjälpa tarmen med en skyddande hinna. Jag är bara lite små less på biverkningarna av det som är vanliga, bla illamående och förstoppning. Känns som jag har nog

    KRAM PÅ ER, måste ut och leta tecknings prylar

    SvaraRadera