torsdag 3 februari 2011

Im going in for the kill, Im doing it for a thrill

Det som gör mest ont är när den här tejpen ska bort, finns inget som är mer smärtsamt ;)
#2 avverkad. Tack för det, då var det bara 4 kvar!
Kändes lite lättare denna gång, så länge sen jag inte vände huvudet mot ställningen som luktade enormt mkt sjukhus idag, jag vet inte om det är cellgiftet som luktar, eller om det är nått annat. Redan vill jag spy när någon nämner ordet "kaffe". För att inte tala om "doften", uäk. Det som i morse var ljuvligt. Märkligt.
Gick fortare idag också, vet inte varför, eller så kändes det bara så. Tog aldrig upp datorn och testade, så jag är ovetande hur vida det finns WiFi eller ej. Kan nog överleva utan den vetskapen ett par veckor till. Dock insåg jag idag när jag klev in i väntrummet att jag redan är en perukexpert. Finns det en i närheten kan jag se den! Oh yes...
Jag mår illa, jag är trött och jag känner mig avtrubbad.
Om man kollar på bilden längst ned så kan man fundera på hur fasen det kommer att se ut på gång #6, om det ska utvecklas utseendemässigt i den här takten... haha. Urk. 
Inte bara jag som är trött, min mamma ligger och snarkar bredvid mig i soffan nu :)

Här är små droppar kvar av det röda giftet, och i botten den sista dosen.

Här är mamma, fortfarande vaken.

Här hänger min jacka, och mitt hår. ...

Skalle Per, nej, det är ju IDA





4 kommentarer:

  1. Gutt, bara 4 kvar! Har tänkt på dig idag. Så skönt att du fått sällskap under behandlingen.
    Hur kommer det sig att de inte har satt dit din Picc-line ännu? (jag har väl uppfattat dig rätt?)
    Underbar bild på jackan och peruken, förresten! Du har fångat min känsla för peruken....

    Hoppas du mår hyfsat <3
    Kram Anna (bränn...)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Min PICC ska sättas in någon timme innan tredje behandlingen. Det går fint att få två behandlingar med vanlig CVK (eller vad den nu heter) sen är det tydligen kört för dom stackars venerna. Har du en PICC eller ven port?
    ja, det är rätt skönt med sällskap, tiden går lite fortare på nått sätt.
    Tack för tanken!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du ar sa fin sa! Men giftbubblorna ser valdigt otacka ut, yak! Tanker pa dig sa ofta... Vi ses snart! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag har venport. Funkar perfekt, men det blir nog inga roliga ärr efter den )=
    Kanske kan jag göra en söt liten tatuering för att dölja de fula ärren sen. (läste om ngn som gjort det...)

    Kram Anna

    SvaraRadera