onsdag 2 februari 2011

Fryser om huvudet....

Det är kallat att vara kal, och 5 mm gör stor skillnad i värme mot den kala hjässa jag sitter med nu kan jag lova. Har väldigt kort stubb på stora delar av huvudet, men det syns inte för det är helt vitt... (absolut inte grått om någon undrar....hrm)
Alla mina mössor är för stora. Jag har inte så många, men de jag har halkar ned över ögonen. Ser så hysteriskt roligt ut... jag fattar inte hur jag kunde ha dem tidigare, jag hade helt enkelt sjukt tjockt hår. Mitt huvud är så litet. Ser roligt ut... lyteskomik.
I går hade jag bara peruken och hårband, frös om nacken hela dagen. I dag måste jag ha mössa. Skulle köpa en ny mindre, men helt plötsligt finns det inte en enda snygg mössa i hela stan att få tag i. Några fula gamla lik i REA korgarna, funkar inte för mig. Och sjalar.... nä, det finns inga snygga sjalar, JO, om dom ska sitta runt halsen där en sjal ska sitta, men på huvudet? Det känns lite som att dra ett bar byxor över huvudet, fel. Låter så enkelt och tramsigt det här med huvudet, men tänk er, jag är en sådan där som kan byta kläder 6 gånger på morgonen, handlar om en känsla, det kan se förjävligt ut, men måste kännas bra, förstår ni? Nu har jag ännu ett jäkla val att göra. Och inget känns rätt, det ni, ni som vet vad jag snackar om. (klädbytar människor vet jag att det finns gott om, jag är inte ensam)

Jag är sugen på nått riktigt kul! Jag vill gå ut och roa mig kungligt. Nä, det är ju torsdag i morgon, det går inte, har ett viktigt och skit trist möte i morgon.
I går blev jag sugen på ett glas vin. Men det gick ju heller inte eftersom det snart är dax för en nästintill dödlig cocktail så ska jag inte dra några glas vin nära inpå. (Ja, och sen så har jag inte haft vin hemma på ett tag, så det hade inte gått hur alkisaktig jag än kände mig i går för en sekund) Tydligen är det så att levern har fullt upp med att ta hand om alkoholen, och drar man sen nära inpå ett cytopartaj med 3 liter cytostatika så pallar inte levern med det också och man får "för stor dos", och så sugen på vin kan jag aldrig bli, att jag vill få i mig mer cyto. Någonstans går gränsen för hur roligt jag kan tänka mig att få.

Vaknade förresten med blåsor i munnen. Det är fräscht och nytt och inte alls chockerande, munnen drar på sig massa biverkningar av det här. Tycker inte dom kommer passande bara, om jag ska bli så där matglad igen någon vecka, eller också är det just det dom gör.

Nu ska jag starta dagen, väcka dottern och börja fundera på...mössa, sjal, blond wig, dark wig eller dödssjuka looken. Och idag, ska jag dricka enorma mängder kaffe, för i morgon är det väl kört med det
på ett tag. Konstigt det där med kaffet alltså....

Tjing
När H slutade på dagis fick vi ett USB minne med över 1000 bilder med oss. Det är så  värdefullt! Jag kollade igenom bilderna i går och slogs av hur fort livet rullar på, det kändes nästan lite sorgligt. Jag träffade en gammal vän här om dagen som ganska nyligen fått barn, och hör mig själv säga "jag är dålig på bra "barnvagns fik, det är 7 år sen jag hade det "problemet". 7 år?! Jag har ett barn som är 7 år?! Hur gick det till? Det kändes jätte konstigt, men så är det, min dotter har hunnit bli 7 år. Galet och helt underbart!
Här tar hon två sköna saker i ett bräde, käk och sömn :D

8 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig i morgon.
    När jag hade blåsorna i munnen så fick jag ett "recept" som jag tyckte funkade bättre än dropparna från apoteket, 1 msk kaffegrädde och 15 ml flytande alvedon (för barn) gurgla i det och sen svälja, när min mun var full av blåsor så var det det bästa.

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Om mössorna är förstora kan du köpa en "buff" och ha under, då sitter de uppe och så slipper man att det drar kallt genom dem. Håller med dig om sjalproblematiken. Det finns inga snygga. Helst vill man ju dessutom hitta utan fransar. Jag väntar på sjal-levernas från Ullerucka. Verkade smidigt när de var färdiga med resår å allt!
    Hoppas det går bra för dig med behandlingen idag. Imon är det dags för mig...

    Kramar Anna (brännaren)

    SvaraRadera
  3. Det roliga kommer!!! Det kommer. Å du, jag har en tjej här hemma som har storlek 37 i skor. Ja,visst är det svårt att fatta. Vem är hon, liksom?!!! (hon är 8)

    Lycka till på cocktailpartyt. Hade gärna följt, för jag har hört att dom är rätt bra dom där starka grejerna, men jag är inte bjuden än!
    kram/ Helena

    SvaraRadera
  4. Gud så söt bild !
    Min son har vi på film- han somnar på erstaurant på gran canaria- men fortsetter att äta när vi kommer med skeden till munnen- han gapar på reflex...DOmr för härliga.
    Klarar du av vattnet då ? Jag tyckte det var helt för j.... att dricka vatten under FEC-kurerna.
    O kallt- brrr- kommer i håg det ja- jag som älskar att ha fönstret uppe- även på vintern - måtte stänga det.
    Hoppas snart du hittar en mössa du gillar då ! ANnars tyckte ju jag att du var jättefin med päruk o sjal !
    I början hade jag inte fattat det med alkohol o kurerna. Då vi hade mycket besök av min familj o vänner i den tiden- så drakk jag ofta lite vin- o det gick - som tur r- bra !
    TÄnk - du r redan inne i din andra kur- otrolig !
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag köpte aldrig några speciella sjalar till huvudet utan använde, framförallt, en speciell halsduk som jag knöt runt huvudet, tvinnade ändarna på och stoppade upp bak i nacken. Det blev faktiskt rätt snyggt.

    La ner det där med peruk rätt fort eftersom jag aldrig kände mig helt bekväm med dom. Ingen annan såg att det var peruker men jag tyckte att det fullkomligt skrek PERUK *pekar* när jag var ute.

    Tänkte på vad du skrev häromdagen om dina miljoner små hår på kudden varje morgon. Störd som jag är...så tog jag helt enkelt en sådan där klisterrulle som man har för att rulla av damm från kläder och drog över huvudet. Funkade finfint! :)

    SvaraRadera
  6. Hej,
    jag får också blåsor i munnen av cellgifterna men brukar skölja med receptfria Corsodyl som är bakteriedödande och köps på apotek - funkar även om man får inflammation i tandköttet. Smakar uäck! men det får man ta.
    Lycka till i morgon, jag kör nr5 samtidigt fast på Sös.
    Christina

    SvaraRadera
  7. Så roligt att få med sig bilder från dagis när de slutar. Man är ju så sjukt nyfiken på vad de gör på dagis när man inte är där.

    Tror att du är en snygg böna vad du än har på huvudet.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Lisbet: Tack för tipset, kan vara värt ett försök! Känner nu att det har spridit sig, har nu "värk" i tandköttet.

    Brännaren : Då kör vi i vind idag Anna! Hej och hå! Ullerucka ska jag kolla i n. Jag har dock insett att jag e lite småpetig med det hela. Det ska kännas rätt, men jag vill absolut inte frysa. Nej! Jag har massor med sjalar, alla med fransar, det går fetbort.... herregud, julgransvcarning, en sån vill jag iNTE ha på huvudet, dessutom kan det vara supersnyggt när sjalen passar till dagens outfit, men dom snygga mönstrena ser galet konstigt ut på skallen.... urk
    Helena: Oh, du har nått att se framemot! Mera gift går inte att dra på en riktigt galen utekväll, och det på bara 3 timmar! Woop woop. Dåligt med musik och dans iof, men man kan ha med sig en sk iPod och köra sitt eget race bland tomtar och troll ! :/ Ska vi ändå gå igenom det här så gör
    vi det ordentligt! OK?

    Ingrid: Vi har också en film på H när hon sover och äter upp allt i tallriken ändå! Så himla roligt.
    Vatten har gått bra! Jag var väldigt rädd att det inte skulle funka för min ex man hade problem med det, han tyckte att vatten smakade och kändes precis som grädde och kunde inte dricka det, men det har funkat bra för mig, tur det, för jag var så himla törstig första veckan!
    Hoppas det håller i sig!

    Pernilla: Om du är störd är jag stördare. En kväll blev jag tokig, tog bordsdammsugaren och dammsög skallen, sen plockade jag fram tejpen, men blev glad när jag läste din kommentar, för det gick åt massa kirurgtejp och det var för mkt hår kvar så jag la ned. Klädrullen är såklart PERFEKT! Tack för tipset!
    Jag kommer kanske att köra lite ALLT MÖJLIGT i sjal och perukväg :) Men jag går gärna naken, om det inte hade varit för att det är så jäkla kallt...

    Christina: All säger "Lycka till, eller vad man säger" så jag säger INTE lycka till till dig, utan, KÖR I VIND! Vad är det man ska lycka till med liksom. Mera hoppas att sköterskan lyckas till när hon sätter nålen för hoppningsvis rätt. Men du har såklart redan en infart, så-..... Ja, KÖR I VIND! Syn att de e på sös, annars hade vi kanske kunnat surra lite under tiden :)

    Mia: Ja, jag blev faktiskt förvånad och rörd när jag laddade bilderna, de har varit fantastiskt flitiga med kameran under åren! Sjuk roligt, och dagis blev något annat än vad jag hade trott, det har försig gått så mkt roliga saker där som jag inte hade en aning om!

    KRAM TILL ER ALLA

    SvaraRadera