fredag 18 februari 2011

Ge mig mitt hår tillbaka fgs...

.... nu e jag trött på det här. Jag gillar inte att vara kal. Ge mig mitt liv tillbaka. Herregud vad det här kan vara tråkigt. Om fem minuter känns det OK igen. Jag måste sluta kolla på gamla bilder. Det är så hemskt att titta på bilder från i somras och nästan inte känna igen sig själv :-/ Det är någon annan tjej som ler tillbaka på fotona. En glad tjej med mycket hår. Jag är fortfarande en glad tjej, men jag är inte den där tjejen, det vilar en grå duk över situationen. Jag skulle gärna vilja vara tjejen på bilden igen. Jag har aldrig uppskattat henne så mycket som nu. Jag saknar henne jätte mycket.

6 kommentarer:

  1. Jag tror hon finns där inne, det är bara utsidan som tufsats till något.... Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Åh Lisbet, jag hoppas du har rätt... jag blir lite ledsen när jag tänker på det.

    SvaraRadera
  3. sv. Tack för din kommentar.
    Jag går sällan i centrum men är dessto mer frekvent i simhallen. *ler*
    Du är så välkommen hem hit med dotter om du vill.
    1 Jag gör världens godaste kladdkaka. Alla kategorier. *ler stolt*
    2 Dotter får klappa kissarna och leka i massor.
    Du har min mailadress så där är most velcome.
    :-)
    Massa Kramar

    SvaraRadera
  4. Fina fina Ida ja, det är pest att vara kal och det är så jäkla kallt också. mitt hår började växa så sakta när jag bytte till Taxotere hoppas det gör så för dig med. Blev så glad när du skrev om stegräknaren, lägg en lapp i kuvertet med din adress så skickar jag en peng för den. min adress: Carin Lökken Onslundav.7 27393 Tomelilla
    kramar

    SvaraRadera
  5. Ida, jag vet exakt vad du menar. EXAKT!
    Och det är något jag fortfarande kämpar med. Allra värst är det som du säger när jag ser en gammal bild på mig själv - långt blont hår. Håret har visserligen växt ut på mig men det är så annorlunda. Hela jag ser annorlunda ut och det tar lång tid att acceptera det. I alla fall för mig. Jag hoppas innerligt det går snabbare för dig!
    Imponoerande att du kunde ta en löptur, det gjorde nog gott även om det säkert var jobbigt!
    Stor kram, Inger

    SvaraRadera
  6. Inger, ja, alltså det är ju så att det växer ut som alla försöker peppa med, men undrar om någon vet hur lång tid det tar att få långt hår..haha.. kanske är så långt när jag är klar med tamoxifenet.... haha. Jo, det är som en tuff graviditet, det förändrar en både på utsidan och på insidan. jag hoppas innerligt att det blir till en OK människa trots allt, och att man inte hänger upp sig allt för mkt på utseendet.....

    STOR KRAM TILL DIG!

    SvaraRadera