torsdag 16 juni 2011

1:a veckan CHECK, 4 kvar.

Konstigt väder idag, regn och solsken samtidigt
Det går undan! Har avverkat en vecka av fem på strålbehandlingen, det kommer att gå sjukt fort! Men inte bara det, jag har också avverkat en vecka av 260 veckor med tamoxifen, oj oj oj, det kommer gå fort.... hrm.
Har inga biverkningar vad jag märkt av so far av tamoxifenet, I hope it stays that way thank you.
Gick fint att vara utan peruk. Det finns en del, både människor jag känner och inte som jag tror eller upplever blir lite obekväma i min närhet, men jag struntar i det, det är trots allt inte mitt problem, det är vad det är, jag har ju inget hår, punkt slut. (JO DET HAR JAG JU ?! ...WOHO.. och mina ögonbryn, damn va det växer...) Alltså, om en vecka eller två kommer det redan vara en helt annan femma, så snabbt växer det. Min kollega sa idag att hon ser skillnad från dag till dag, det är cool! Kommer använda peruken ett tag till, men säkert kommer den få hänga hemma lite då och då :)

Dom ringde från bröstmottagningen idag, hade analyserat mina blodprover o kommit fram till att min kalium ligger för lågt, detta har med vattendrivande medicinerna, hon undrade om jag kunde sluta med dom, men det vill jag verkligen inte, så jag ska dra ned och se om det funkar. Sen sa hon att jag skulle äta
banan. Då sa jag "nä men hörru, det funkar inte med LCHF".. nä, det sa jag inte... jag tänkte att fuck LCHF, hit med bananerna. Och så får det bli. Läste att bönor och nypon har hög kalium nivå också, så det finns lite att peta i sig och hoppas att det vänder. Annars ska jag få något tillskott. Nytt blodprov om en vecka alltså GÄÄÄÄÄSP.

Det är ju inte vackert alltså, men det är SKÖNT!
 I kväll när jag var ute och gick var det så himla fint, solen var på väg ned och det var så skönt väder, klart och friskt för första gången på ett par dagar. Jag älskar den här vägen jag går vid vattnet. Tjusigt :)





Viktnedgången börjar ge resultat, kan tom skönja de magmuskler som fanns där tidigare, dom finns där under någonstans ;)

7 kommentarer:

  1. Du är skitsnygg. Med och utan hår.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med MaH... du ÄR skitsnygg!!

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Kom in på din blogg i dag! Så ledsen man blir när man läser vad du skriver! Men detta fixar du =)) Du är verkligen jätte fin utan går också!Känner inte dig, men ville ändå skriva! Ha en skön dag! Petra från Lund

    SvaraRadera
  4. Kanonsnyggt!!!
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  5. Tänk vad fort det går ändå.. snart kommer alla veckorna ha gått och du är strålande klar !!
    Beundrar din promenad väg också, väldigt fint och fina bilder, bor du verkligen i stan??

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  6. Tack tjejer. Jag känner mig inte fin, men det är det där med jävla håret. Jag saknar riktiga "bad hairdays" so to say :)

    Karin: Jag bor i förorten ;)

    SvaraRadera