torsdag 16 juni 2011

Nu när livet är som bubbelvin

Timbuktu, han har en ny låt på sitt nya album "Sagolandet" som heter "Allt Grönt". Just nu är det min låt. Den passar bra in på hur det känns just nu. 



Jag rullar natt och dag
Nu när planeterna har ställt sig på rad
Vi rullar maximalt
För vem vet hur länge känslan är kvar
Det e en vacker dag
En sån som får dig å längta tillbaks
Så det är knappt att jag
Minns kasst 
allting var
Nu när allt e grönt
Nu när 
allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när 
allt e grönt
Du vet när allting går bra å dagen e klar och livet e som bubbelvin
Du känner dig smart å vaken å glad å framför dig är kusten fri
Å bekymmer är lätta å bära å världen känns som de går dubbeltid
Ja det bästa är nära men ändå fattas det en liten pusselbit
Men jag ser inga bekymmer bara sol å ljusa minnenAlltid vatten under bron men stilla floder i mitt sinne
Å mina sorger verkar fått egna vingar
Har flytt sin kos, så alla livets tyngder tar jag med redigt mod
Om varje dag var som denna
Skulle jag vilja, leva i tusen (i tusen år)
Om varje dag var som denna
Skulle jag vilja, leva i tusen (i tusen år)
Nu när allt e grönt
Nu när 
allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när 
allt e grönt
Jag lever natt och dag
Nu när planeterna har ställt sig på rad
Jag ger de maximalt
För ingen vet hur länge känslan är kvar
Sicken vacker dag
Den typen som får dig att längta tillbaks
Som om det 
alltid haft det bra
Har glömt bort hur kasst 
allting va
Nu när allt e grönt
Nu när 
allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Dagens strålningsbild...haha... jag har verkligen inget canceraktigt att skriva längre....nu när allting är grönt ;)
jag körde på peruk "Hollywood" idag iaf, kändes helt enkelt rätt just idag :) Kanske ska köra på den bruna i morgon... det var ett tag sen :)
I dag har jag varit väldigt trött.... så där cytostatika trött som jag kallar det. Jag vet ju inte om det är efterdyningar, är det en förkylning, är det strålningen, tabletterna, eller vädret? Jag vägrar tro att det är strålningen i alla fall. Jag strålades, åkte hem och sov igen. Trött trött trött. I kväll ska jag till en kompis och äta och snacka lite skit, ser jag fram emot :) 
Idag hade jag ny sköterska, hon gillade mina jeans :) Jag gillar henne. Hade en annan också, som jag träffade igår också, hon hälsade och presenterade sig idag igen, jag spelade med.... 

Ja, det var det antar jag, för idag... 

3 kommentarer:

  1. Så har han världens bästa dialekt ;)

    SvaraRadera
  2. J-ans schysst outfit! Var kommer jeansen ifrån? Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Bubbla vidare lyckligt Ida! Gillar din stil:

    SvaraRadera