söndag 26 juni 2011

Strålning

Typ så här går det till när man ställer in apparaten för dagen, det trixas o fixas, höjs, sänks, höger, vänster osv... sen går dom ut och man bli lämnad själv åt sitt öde... dock noggrant övervakad från rummet intill där de styr behandlingen och håller stenkoll på att man sköter sig (dvs ligger helt stilla där inne)
Tjejen som tagit bilderna heter Katja Annola och studerar bildjournalistik på nordens fotoskola, hon är med i ett projekt tillsammans med "nätverket mot cancer" i syfte att på Almedalsveckan väcka uppmärksamhet och förbättra förhållandena för cancerdrabbade. Dessa bilder tog hon åt mig när hon var med mig en dag.
Kolla gärna in på hennes sida http://www.katjaannola.com/. Super härlig tjej!


2 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Ska glädja dig lite (hoppas jag). Avslutade min strålning i tisdags. Var då ganska trött och slut även om jag hade svårt att erkänna det för mig själv. Intalade mig hela tiden att strålningen nog inte inte påverkade mig nämnvärt. Men ack.... nu några dagar senare känner jag stor skillnad...allt känns som vanligt inte det minsta trött och kan på nåt vis tänka snabbare....kände mig seg mot slutet. Tränade under hela behandlingen men även det var kämpigt. Benen kändes som bly vissa dagar när jag sprang. Jaa...... på bara några futtiga dagar har allt förändrats. Har dock inte fått cellgifter innan.....klarade mig undan det.
    Vet inte om du känner dig öm i bröstet där du strålar....det gör jag.
    Hoppas att du får sköna sommardagar!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig av strålningen ; ) Jag känner mig mycket mindre nervös för den efter att ha sett dina bilder och läst dina beskrivningar av den ! Hoppas politikerna också tar det till sig i Almedalen..

    SvaraRadera