lördag 18 juni 2011

Barnvakt

Just nu sitter jag i soffan och har en katt på huvudet. Ska se om jag hinner skriva nått, har en 2 åring att ratta också, han e snabb som vinden, swoosch så är alla skåp öppna och tömda, just nu går han igenom alla DVDer, först palcerade han sin katt på mitt huvud, sen tog han tag i skivorna. Leksaker verkar helt uteslutet att använda sig av. Det är längesen jag hade en tvååring, och helt ärligt, jag tror inte jag har varit barnvakt sen min egen dotter var liten. Jag är inte typen som folk ber om barnvaktshjälp ;) Vet inte varför (jo det vet jag, för att jag inte gillar barn kanske..jo det gör jag, jag gillar barn jag känner )
Hur som helst, den här killen e min syrras son och han är störtskön, vi har snackat en del, om allt och inget ett par timmar nu på lördag morgon. Vi har druckit kaffe, kollat på latjo lajban, ätit macka, fixat välling...ja, lite smått och gott. Vi har det i alla fall väldigt mysigt. Nu längtar han efter Holly som kommer på eftermiddagen. Själv ska jag in till stan en sväng och sminka en blivande brud. Tänkte på den blivande bruden i morse när jag vaknade, för i går när jag la mig var det inget roligt väder, men nu är det strålande solsken, helt enkelt en bra dag att gifta sig på :D
Inte alls så glad som jag ser ut. I går var jag övertygad om att jag höll på att bli jätte sjuk,
jag mådde skit... jag har varit så där jävlaskitpisstrött ett par dagar och det har bara
blivt sämre och sämre, men idag känner jag mig piggare, har sovit massor, det verkar för en gångs skull ge resultat. Nått e knas i kroppen, vad det är är svårare att avgöra...(efterdyningar av cellgifter, strålning, medicinering, kaliumbrist, förkylning...vem vet)
men som synes på gårdagens totalt osminkade strålningsbild så har ögat fuckat upp igen... det ser redan bättre ut (ser ni att ögonbryn kommer lite smått?)
I går konstaterade min strålnings sköterska att jag gjort 8 omgångar.. vet inte om det stämmer, men det låter ju fantastiskt :) Det går undan, snart klart! Love it. I går var det heller inte en enda människa före mig i kön. Jag har iof aldrig sett nått folk där, men dom måste ju gömma sig någonstans i korridorerna, i väntrummet är dom iaf inte....
När jag sminkat bruden ska jag tillbaka åt fel håll, till söder om stan och fortsätta uppdraget med systersonen, det kommer ju också tillökning, Jacks kusin och min dotter H kommer och joinar oss i kväll. Tror det kommer en till syster också, Maja, blir fullt hus med mys alltså!

Förresten, på måndag ska jag träffa en tjej som ska fota mig... jag är inte helt säker på hur det var nu, men hon ska får följa med till strålningen och fota, spännande. Jag ska skriva om henne projekt när jag vet mera, men vi kan väl utgå ifrån att det handlar om cancer.


Min humor... någon har tappat bort sin duva...

Vet inte, men det ser... kul ut.

Någon skrev "jag gillar din stil".. jag e ledsen, kan
inte va på topp varje dag liksom ;)

Här är också barnvakt nr 2, vi har någon sorts
delat ansvar denna helg, men denna barnvakt
har inte visat livstecken sen i går, dax att väcka
henne kanske

Man har väl börjat med kaffe när man fyllt två va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar