lördag 11 juni 2011

Man lever och man dör

Kajsa, Ebba, Jonatan & Moa


 Tänk vad olika ställen man kan hamna på, men det finns ett ställe där allt verkar börja, och där allt tar slut.
Var på KS här om dagen (no shit... mina vänner på facebook kommer att ruttna efter 25 inchekningar där..hehe) när jag gick därifrån passerade en ambulans, en likbil, en gravid kvinna med värkar, ett par som släppts ut med sin lilla nya bäbis. Det är där, på KS som det börjar och slutar för oss Stockholmare som hör dit. På samma ställe samlas total lycka och total sorg. Vitt och svart. Inte bara att välja tyvärr, utan bara att lita på turen. Jag har haft en satans jävla otur, och en satans jävla tur på samma gång. Just nu lever jag, och det är supernice!

När jag satt där sist tänkte jag ingen, att det här måste väl ändå vara jävligt onödigt. Vilket påhitt, ska jag sitta här och vänta bort en hel sommar? Jag har aldrig varit så sugen på vad sommaren har att ge som nu, och då ska jag sitta och glo på folk som lägger ett pussel, i fem veckor? Men herregud.
Världens finaste tjej






Moa & Maja, skål

Moa var lite trött :)

Jesper & Ebba. 


I går firades det hela dagen, kvällen, natten och till tidigt på morgonen. Det var en riktigt bra dag att fira allt möjligt på. Det viktigaste jag firade i går var Hollys skolavslutning i det underbara vädret, och min syster Ebbas student. Båda två var riktigt trevliga tillställningar :)
Idag fortsätter kalaset. Grattis ANKAN på 36 års dagen! WOOP :D och Lilldjävulen, tack för igår, SÅ HÄRLIGT ATT TRÄFFA DIG, och roligt :)

Jag behöver nog sova nästa veckan om jag ska ha en chans att hämta igen mig ;) Holly drar på kollo till mormor, och jag ska jobba, strålas lite och hämta igen mig (säkert....hoppas nästan det blir lite regn, jag får ADHD av det här vädret) Men faktum är att jag fortfarande blir piggare för varje dag, det är galet skönt att orka med normala dagar och kvällar, tom en och annan fest.

Just nu är jag helt sjukt trött, men det är helt självförvållat, kan inte skylla på vare sig cancer, gifter eller strålning, utan bara på min egen dumhet.

Ha en underbar dag, kväll och natt i sommar Sverige!

3 kommentarer:

  1. Va skönt för dig att ha en självförvållad trötthet efter alla ofriviliga trötta dgr! You go Girl, du är snart i mål! Du inspirerade mig till att sticka ut att springa/ gå/ nästan krypa igår, tänkte att kan du som har gått igenom allt elände, så måste väl jag kunna som inte har nått att skylla på annat än ren lathet! Tack för sparken i "rõva"
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Marie: You are welcome! Hoppas du kommer ut så mkt att det snart blir ett sug som vinner över latheten! Jag har haft sånt sug varje dag nu, ska snart ut på en runda igen, jag vågar dock inte springa.... går ett tag till.

    Roxanna: Tjena tjejen!

    Kram på Er

    SvaraRadera