söndag 26 juni 2011

Otålig, rastlös och uttråkad

men samtidigt kolugn och avslappnad. Kan inte bestämma mig för vad jag är egentligen. När jag är otålig, rastlös och uttråkad gör jag onödiga saker jag ofta får ångra, men det kan också bli riktigt roligt. Men jag tror jag kör på kolugn och avslappnad idag (det är väl iof samma sak, kolugn är väl en form av avslappnad). Har just läst ut "Engångsligg". En totalt meningslös bok med ett roligt språk, absolut bitar av min humor men som sagt meningslös. Tänkte "oh no va tråkig den är" ända tills jag inser att författaren är 22 år. Då blev jag imponerad och tänkte, bra tjejen! Dessutom är hennes favorit bok "Naiv. Super" av Erlend Loe, som är min absoluta favvo bok, faktiskt inte helt olik "Engångsligg", den är totalt meningslös men så satans skön...  Så mitt betyg blir superkul bok för att vara skriven av någon som bara är 22, hur mycket innehåll kan det bli liksom, förövrigt skitdålig. Happy reading!
Jag kan inte köpa EN bok... jag KAN INTE köpa bara en bok, jag måste köpa minst fem. Så jag har alltid massa böcker som jag inte läst. På sista tiden har jag haft svårt att läsa, jag har börjat på flera böcker men kommer inte igenom dom, jag fastnar inte, och då kan jag inte fortsätta läsa. Men jag tror det har vänt nu, jag hoppas det :)
Blev glad, älskar alltid MC, och fanns en ny bok ute nu! Älskar Denise Rudberg också, enkla chiclit's men nu har hon gått in på kriminalroman spåret, måste testas! Alkemisten måste man nog bara läsa en gång iaf har jag fått för mig, och Paganinikontraktet vill jag läsa bara för att jag läste den första... som jag inte ens kommer ihåg vad den handlade om?

Vi var på restaurang i går... halvmärkligt med en grekisk restaurang i Älmsta. Det säger förmodligen ingenting för de flesta som läser detta, men Älmsta är en håla man "passerar" om man någongång haft ett ärende till Grisslehamn. Det är min erfarenhet av det, jag vet att det bor folk där, det tycker jag är konstigt, men någonstans ska man ju bo också.... (PS! Helt OK att ha sommarställe på ;)
Hur som helst finns där en restaurang som jag hört så mycket om, jag hade höga förväntningar. Det hade jag kanske inte behövt, men det var värt det för det är konstigt. Mitt i ingenstans, den är grekisk och har en giraff på uppfarten... Giraff, är det särskilt grekiskt? Det kan jag inte tänka mig. Jag blev mest impad av toaletten, det är nått med greker och toaletter, har för mig att "Greken på hörnet" på söder också har en väldigt tjusig toalett... mysko.
Jag och Mamma 

Grektoalett i Älmsta.....

Wow liksom 

Stoppa inte in fingret... I promise I wont, när man hört den här färggranna pippin skrika och kollat lite närmare på dennes näbb kände iaf jag att jag inte gärna ville sticka in fingret..... 

Hmmm, en grekisk giraff?

Jag är kär i dom här... jag är faktiskt kär. Nu kommer min kompis Rubarb bli skraj och säga att jag kommer bli en läskig singeltant med katt, det är nått vi försöker undvika att bli, men jag gillar dom bara när dom e så här små, och bara korta stunder. 

Aaawwww... hur kan man låta bli? 


Idag ska jag sminka brud igen, men inte vilken brutta som helst, utan min Tina. En av mina äldsta vänner
ska snart ingå äktenskap och jag har fått äran att kirra hår och smink. Idag ska vi gå igenom upplägget och att det vi tänker funkar så det inte blir knas på dagen D. Jag längtar till bröllopet, är det några som jag verkligen ser framemot ska gifta sig så är det dom. Älskar hur dom träffades, och älskar hur dom älskar varandra... älskart ! Och då kan jag tillägga att jag inte är den romantiska typen... men är ändå imponerad :) Det är så jäkla rätt på nått sätt ! YAY!

Nu ska jag ta en promenad i Roslagen innan jag drar hemåt till förorten. Nu längtar jag enormt mycket efter min dotter! Ha en härlig söndag!

Oj, helt cancerfritt inlägg. Sorry.

(Ps, känner mig mkt ironisk idag, har överskottsenergi, förlåt för dissen av Älmsta och dissen av hur mkt intressant en 22-åring kan ha att skriva, jag menar det såklart inte, försöker bara göra mig lustig på andras bekostnad.... Ds! )

3 kommentarer:

  1. Haha singeltant med katt får du inte bli.. Det ska jag se till! Zorbas ÄR den konstigaste restaurang jag sett. Nu la du säkert inte märke till julgrejjerna på taket... Sen att de har en spansk flagga och en skylt med tapas gör ju inte den mer grekisk?!?
    Kram Rubarb

    SvaraRadera
  2. Det där med tapas såg jag faktiskt när jag gick in, det var det första jag satt o tänkte på.... kör man verkligen med tapas i grekland?... haha.
    Ses snart darling!

    SvaraRadera
  3. Ida,

    Älmsta! Platsen som typ Gud glömde...eller kanske inte just Gud...Utan mer en trendgud..trendguru, var är de? De har ju glömt Älmsta!
    Eller är det så att det är helt retrorätt!? Allt det här "glömda"? Är Älmsta Sveriges trendigaste ort!? Det är ju här VI hänger.

    Next time in our hoods. KnappKarlsson. ;)

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera