torsdag 21 april 2011

God morgon!

Dragontorpets baksida ;)
Är du riktigt vaken än?
Min morbror blev lite sur på mig igår när vi hämtade deras hund som ska få bo på landet när dom åker till staterna och roar sig. Han har inte läst ett enda ord om hunden i min blogg. Så kan vi självklart inte ha det, så här presenterar jag stolt Missy, den enda och då också viktigaste hunden i släkten. Morbror, hoppas du är nöjd nu. Jag kan också tala om att Missy fick gå ut och kissa kl 06:00 i morse. Sen har hon fått mat, jagat boll, katt och annat på gården. Mycket trevlig hund. Om jag ska ha en hund någon gång i livet ska det vara en som Missy. Morbror tänker nog Miss You nu.



Dragontropet

Holly och Missy leker

En katt...

Capadonna, oxå en katt

Inte helt säker, men kanske rabarber så småningom

Den här skulle jag vilja dra igång... men det får vänta

PUSS!

Här ska svinen bo i sommar. Som att åka på hajk.

Alla landställen måste ha en sån här. (ja, nu är ju det här inte ett landställe utan högst permanent, men vi kan väl låtsas. För mig och H är det landställe, det ligger på landet och är ett ställe)

Dragontorpet har en högst intressant historia, som jag borde komma ihåg eftersom jag är uppvuxen här, i dragontorp no 77, men jag minns så klart inte. Korta versionen är att Dragoner har haft detta torp som tillhåll någon gång.....

När jag varit här för länge vill jag ta det här flyget hem till stan igen. Eller en buss...eller ännu bättre en bil

På landet kan man klättra i träd... nej, för mamma dammade av röjsågen här om dagen

Här gissar vi att dragonerna kanske hade sina hästar , men vem vet, dom kanske band fast varandra i någon rolig lek....

Dragon Corps? Döda dragoner? Oj....
Ja, det är skönt att vara på landet. Men jag vet efter många år boendes på landet att det inte är min tekopp så att säga, ett par dagar, supernice, sen slår den in, den sk lappsjukan. Jag fick kanske en överdos av hästar, åsna, mulor, katter, hund, kaniner, marsvin, hönor, får, fåglar, gris, ankor, sen alla djur som jag glömt att vi haft. Det var ändå en fin uppväxt :)

4 kommentarer:

  1. Tack IDA! Keep us posted. /Bert

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder.
    Ser härligt ut
    Kram

    SvaraRadera
  3. H looks like she is having fun with the pup!

    Nice place!

    Happy Easter and Love to You Both!

    M&M&G

    SvaraRadera