söndag 3 april 2011

Gör livet levande! Ha en affär!

Livet är underbart, nästan jämt i alla fall. Just nu. Har varit i roslagen i helgen med mamma, mormor, massa systrar och systerbarn. Härligt! Nu sitter jag i soffan och lyssnar på min dotter som leker för sig själv i badkaret. Tänk om hade ett litet uns kvar av den fantasin hon har. Jag vet inte ens vad det är för lek men det låter som hon har riktigt roligt. Tror att en petshop hund håller på att rädda en zebra som skulle drunkna om inte petshop hunden kommit till undsättning för badkaret är en ocean och det är ganska djupt för en zebra som inte kan simma......

GRATTIS EBBA PÅ 19-ÅRS DAGEN !!!!!!! Gott med tårta och grejor :)

Jag mår bra förresten.. helt sjukt. Jag har mått riktigt bra hela dagen! (Metallsmak i munnen och några läskiga känningar i fingertoppar och ena foten, men det kan vara inbillning...)

Sen undrar jag vad jag har gjort, samt hur jag "undo" det jag har gjort. Markören har blivit osynlig, så jag vet inte "var jag är när jag skriver"..... help me... (MacBook)

Nä, nu ska jag nog rädda någon från sitt tråkiga liv. Jag trodde det var ett skämt men har förstått att det är på fullaste allvar... vill inte länka till sidan så att någon stackars bloggläsare klickar på den och sen blir anklagad för att leta efter otrohet på nätet av sin respektive.... kan bli hur knasigt som helst. Men här kan ni få läsa vad det finns en del som tycker man ska göra om man har ett trist förhållande. Ibland är jag mer än nöjd med att vara singel, eller åtminstone är jag jävligt glad att jag inte är i situationen som målas upp nedan (och så undrar jag om livet verkligen blir lättare när man redan har en familj att rodda och sen skaffar sig ytterligare en säkert rätt tidskrävande hobby....)


Victoria Milan - Ny Dejtingsajt för Otrogna

Skriven av: Dejting Date | 2010-10-26
Nu i dagarna kommer en dejtingsajt för otrogna som heter Victoria Milan att lanseras i Sverige.
Medans de flesta dejtingsajter på nätet riktar sig mot singlar, riktar sig Victoria Milan mot personer som redan är i en relation - d.v.s de som är beredda att vara otrogna.
Victoria Milan har mottot "Gör livet levande - ha en affär". Dejtingsajtens Vd Sigurd Vedal säger att sajten självklart är öppen för alla, men är främst designad för de som redan är i ett förhållande. Han säger också att det finns studier som visar att många som nätdejtar inte är helt ärliga med om de redan är i en relation eller ej.
Från böjan hade skaparna till Victoria Milan tänkt att bygga upp en helt vanlig dejtingsajt, men efter att ha gått igenom en rad olika idéer, bestämde de sig för att köra vidare på "dejting för otrogna" nischen.
Aftonbladets artikel pratar relationsexperten Eva Rusz om två olika typer av otrohet. Icke planerad otrohet är lättare att förstå och förlåta än planerad otrohet som kan riva upp djupa sår hos de som drabbas.

4 kommentarer:

  1. Moahhaha...ja där det finns pengar hittar man hajarna..eller??? KUL ATT DU MÅR BRA!! Nu en färsk rapport efter behandling nr 6:)) Gråtmildheten kommer! Jag tackar gud, sös, behandlingssyrran, alla taxichaufförer som kört mig, min man, mina barn, tanten på ICA, mina föräldrar, mina hundar ...osv och nästan står på knä i badrummet och ber. Ha ha....jag är inte religiös men det här måste vara en biverkning de glömt att lista??? Du kommer att grejja resten- tusen kramar till dig....

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅHHHH KATTIS, GRATTIS! Jag förstår att du e gråtmild! Och jag förstår att du inte e religiös (för då hade du aldrig läst min blogg det är för mkt svärord...) men jag förstår inte vad tanten på ICA gjort ;) HAHA... gud, det måste vara en helt underbar känsla... jag kan inte ens föreställa mig, men om drygt 4 veckor så vet jag exakt! Exakt!
    Stor kram och varm återhämtning!

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du haft en bra helg med vänner och familj, sånt man behöver för att fylla på sitt energi förråd lite.

    Jag har ju väldigt svårt att förstå denna sajt, dvs otrohets sajten. Finns säkert massor av "affärer", det pågår ständigt men att legalisera den som man gör nu på ett sätt känns ovanligt korkat. tror till och med att det kan öka för n är det ju fritt fram liksom, inga krusiduller utan pang på för alla är ju där med samma önskemål eller är jag helt ute och cyklar??

    Hoppas att dina bra dagar håller i sig till nästa sväng, det är du värd då du snart är i mål.

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vi är tre tjejer som går tredje året på gymnasiet och håller på med ett projektarbete om cancer. Vi har läst din blogg och blev berörda, så vi undrar om du skulle vilja ställa upp på en intervju om hur det är att leva med cancer och processen runt det? Vänligen kontakta oss på pacancerfonden@hotmail.com isåfall!

    Vänliga hälsningar
    Kajsa, Linda och Agnes

    SvaraRadera