onsdag 13 april 2011

Vi går mot slutet

Förresten, läs mitt intro, det här betyder att det är jäkligt nära nu, det handlar om veckor sen kommer den här bloggen att vara historia... va fort det går! Jag kanske ska fortsätta tills jag verkligen vet att det är punkt för den här tråkiga delen av mitt liv, men bara tills jag verkligen känner att det är klart. Ett par veckor in i återhämtningen, sen är det klart. Kommer säkert att bli lite tomt, vad ska jag då hitta på runt sex snåret på morgonen när inspirationen och huvudet är som mest fullt med saker som vill ut? Hmm, kanske göra som alla andra, tvätta håret och fixa det för en ny dag :D Hehehe.... oh så härligt!
Jag ska kanske fortsätta tills jag blivit av med de nya typ 10 som bäddat in sig på/runt min kropp... det kan ju ta hur lång tid som helst...nej... Nä, där det är klart är det klart, eller hur! Eller också är det en morot, hur fort kan jag jobba av mig övervikten jag dragit på mig... Vi får se helt enkelt!

9 kommentarer:

  1. kommer sakna dina dagliga funderingar och inlägg ;(

    Men du gör helt rätt, lämna skiten bakom dig, fixa håret och figuren :)

    håller på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med Helena! Men vad jag kommer sakna dina inlägg!

    /Mia

    SvaraRadera
  3. Haha låter ju helt underbart. så klart du ska upp å fixa håret, ta en låååång shamponering och borsta borsta borsta, föna föna föna. Tummen upp för dig!

    SvaraRadera
  4. Hei Ida. Jeg er enig i at man skal legge dette bak seg, men det er mange utfordringer som kommer i etterkant av en slik kraftig behandling som det du (og jeg) har vært igjennom. Mange følelser å takle. Dessuten så gjør du jo en god gjerning med denne bloggen. Du gjør det mindre "farlig" å være ung og ha brysktkreft. Du tar også opp ting som jeg sjelden finner i andre blogger om brystkreft. Utseende og selvfølelse. Det er på en måte tabu å bry seg om hvordan man ser ut når man har kreft. Da er man liksom overfladisk. Jeg tror mange (og meg selv) vil like å følge deg videre. Med tanke på hår, sminke,klær og rekonstruksjon. Du vil være preget av denne sykdommen i mange år framover. Jeg håper du også da vil dele dine følelser og utfordringer med oss. For du er utrolig flink til å skrive. You go girl!!

    Hilsen din norske søster :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja, igår glömde jag skriva mitt namn. Jag glömmer visst inte bara vad andra säger, jag glömmer att säga saker också. Puh!

    Ja tänk vad annorlunda ditt liv snart kommer att vara. Jag har ju följt din blogg ett tag o gläds med dig att du snart får komma ut o leva loppan. Jobba o handla, tvätta håret o roa dig!
    Hoppas ni hittar något bra hotell att fira semestern på. Hon är ju för go den lilla tjejen. Själv har jag fem barnbarn så jag har också småttingar i min närhet. De är underbara!
    Kram
    Lillemor

    SvaraRadera
  6. Känner igen den längtan efter sista behandlingen:)
    Men du får nog starta en "frisk" blogg för jag kommer sakna din roliga inlägg :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  7. Ja en "frisk" blogg får det kanske bli eller?? Inget mer C bara viktproblem, problem på jobbet, problem i relationer och sedan glädje ämnen... Du kanske kan berätta din story på "berättarglädje" ? De söker berättelser att publicera. Jag har påbörjat strålningen nu! Det ÄR inte svårt,tungt eller "biverkigt". Men det är svårt att få rutinen att sitta,ha,ha. Men det är skönt att ställa klockan varje morgon , kliva upp, fixa håret (läs peruken), sminka sig (läs försöka sminka de rinnande ögonen)och sedan sätta sig i bilen och dra in till SÖS. På måndag är det 3 veckor sen den sista Tax behandlingen- härligt!! Må bra nu och njut av vetskapen om att det finns ett målsnöre!!

    SvaraRadera
  8. Åh ja nu är det nära... och jag som slarvat bort massor tid och inte varit inne på din blogg på nästan en vecka... hur kunde jag vara så dum :-( Men jag *har* tänkt på dig - massor och skickat energi (hopaps den kom fram). Men nu är jag som en sjuk karl så nu skickar jag inga såna energier till dig för jag tycker du har nog som det är... Tog din insomnia de senaste två nätterna så jag hoppas det också funkade så du fick sova :-)

    Men jag håller med föregående talare och önskar en "frisk" blogg - så känn ingen press ;-)

    Kram
    S

    SvaraRadera
  9. Skriv sen om sommaren och hur skönt det är med värme, eller den där lilla "musen" du inte vill ha
    Berätta om alla kläder su köper och visa hur vacker du är:)

    SvaraRadera