torsdag 13 januari 2011

Försäkringar och sömn

Jag har sovit 12 timmar, det behövdes uppenbarligen. Man kan väl inte säga annat än att förutsättningarna
för den här dagen (som kanske eventuellt är den värsta i mitt liv, och jag ska självmant gå den till mötes) blev lite bättre med massa sömn. Jag har inte haft ont i natt, men är ordentligt öm i magen fortfarande.
Jag vill igen tacka alla som skänker pengar till Cancerfonden i min insamling, jag vet inte vem alla är, det spelar heller ingen roll, men jag vet inte vem jag ska tacka, så detta är ett öppet TACK för att ni hjälper till att bidra till att hitta vägar runt det här skräpet. Vi är många drabbade, och många komma skall, alla kommer eller har redan kopplingar till cancersjuka vänner eller familjemedlemmar eller kompisars kompisar . Någon trodde att pengarna var till mig, det är dom inte :) Jag önskar att jag hade tagit försäkringen som jag funderade på när min ex man blev sjuk. Jag stod och höll i den "bröstcancer försäkring". 29 :- i månaden kostar den i min ålder (premien stiger med åldern) men jag kommer till och med i håg när jag kastade foldern i pappersinsamlingen med orden "då måste man ju för fasen ha en försäkring för alla typer av cancer som finns". Det hade jag inte sagt om jag tagit till mig statistiken. Idag hade den billiga försäkringen gett mig 5000:-/ månaden i ett år samt en engångssumma på 50.000. Det är ingenting, men det skulle täcka upp en del av det bortfall det blir ekonomiskt att hamna i en sådan här situation. Jag kunde inte låta bli att kolla upp försäkringen nu, men som ni förstår är det för sent för mig att teckna den...  Dock känner jag en massa kvinnor, alla med bröst som alla kan drabbas, det kan vara värt den här lilla summan faktiskt, särskilt om man kanske har bröstcancer i familjen eller andra faktorer som gör att man kan misstänka en högre risk. Det hade iof inte jag. Jag undrar fortfarande varför jag har fått cancer. Det känns väldigt märkligt.

3 kommentarer:

  1. Gumms, det kommer gå bra idag. Tänker på dig, önskar jag kunde vara med dig under dagen! Ring om du behöver något!!!! Puss Linda lilldjävulen <3

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har du vanlig sjukförsäkring? I min sjukförsäkring som jag har tecknat ingick en diagnosförsäkring där man kunde ansöka om att få ut en större klumpsumma. Skönt att det fanns, för det blir ju lite inkomstbortfall.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hm................ vad är det för försäkring ?
    Kanske borde ta tagi det hela.
    Kram

    SvaraRadera