torsdag 13 januari 2011

Rävcoctail

Då var det gjort. Första rävgiftet (som faktiskt sköterskan kallade det idag) har runnit igenom mina vener. So far so good. Jag mår helt OK. Det jobbigaste var att vänta... och vänta och vänta. Det var lite psykiskt kämpigt den första halvtimmen, sen blev det vardag.  Jag, mamma och syster Moa stannade på China och åt gott innan vi åkte hem. Jag är trött, men det är nog mest för att jag har varit på helspänn idag. Jag har satt i mig alla de illamående tabletter jag fått, jag tänker inte dra ned på dom och se hur det går, jag kör på, står det 1-2 tabletter tar jag 12. Nä, det gör jag inte, men jag tar 2 st i alla fall.
 Läkemedel mot illamående och lite annat här till vänster, kassen  med innehåll gick loss på 13 250 kronor. Det som drev upp priset var en spruta som ska stimulera vita blodkroppar eller nått,  Neulasta, priset är endast strax över 12 200. Jag nöjde mig med att betala 1800 kronor, och det får räcka för i år.
Oj va trött jag blev nu. Orkar inte skriva mera. Tack för all pepp jag har fått idag från olika håll! Jag kände mig inte ensamen en enda sekund! Tack tack tack. Hoppas att jag återkommer snart. Man vet inte mycket om sig själv just nu, det är liksom tre dropp som tagit över kroppen och som bestämmer lite för ett par dagar framöver...
När jag ligger där nästa gång är jag utan hår... märkligt.


9 kommentarer:

  1. Underbara du!!!! Inget dåligt shoppingkonto... Hoppas kvällen har löpt på ok. Kram

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga att jag tänker på dig och följer bloggen varje dag. Hoppas illamåendet håller sig borta så länge som möjligt. Styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Fina, fina Ida! Du är så stark, faktiskt den starkaste jag känner. En skitcocktail avklarad, ytterligare en dag närmare friskförklaringen! Massa kramar Rubarb

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att dagen är avklarad nu. Hoppas att tabletterna mot illamående håller/hållit vad de lovar. Har tänkt på dig idag. Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Jag knaprade alla illamående piller jag fick jag mådde inte illa en enda gång, jag fick samma gifter som du får, dock sov jag drygt en vecka efter varje behandling men sen vaknade jag piggare än någonsin, tills det var dax för nästa behandling:)
    Tänker på dig! Kram Lisbet

    SvaraRadera
  6. Therese, Linköping14 januari 2011 kl. 11:57

    Ramlade in här av en slump för någon vecka sedan och redan berörd av ditt härliga sätt att tampas med allt det onda!
    Kämpa på!

    Kram Therese, Linköping

    SvaraRadera
  7. Hej Ida!
    Hoppas att du mår bra snart, tänker på dig och skickar många styrkekramar.
    Natalie

    SvaraRadera
  8. Tack alla! Jag kämpar på. Det är absolut ingen rolig situation, men jag tror ändå att jag mår så bra som man kan genom det här, så jag känner mig lyckligt lottad (och håller jäkligt hårt i tabletterna mot illamående) Sover och... bara är. Funkar rätt bra.

    SvaraRadera