måndag 24 januari 2011

HuR Mycket BrA mäNniSkoR FinNs Det ?

Stödet jag har fått här och på andra sätt är helt fantastiskt. Jag vill bara påpeka att jag blir otroligt rörd över
alla fina rader jag får. Det är egentligen konstigt att jag lämnar ut mig på det här sättet, för helt främmande människor, men jag får dagligen mail som visar på att det hjälper andra tjejer i min situation, gamla, unga och mittemellan. Kan en enda människa må bra av att läsa om resa, oavsett situation så är jag glad!
Det trista är när jag träffar mina vänner, jag har ju inget att berätta, för de har redan läst ...... ;) Kan lika gärna sluta träffa dom va... (NÄ)
I kväll ska jag ut och äta middag med mina Lindor, ser jag MKT fram emot (av två anledningar, den så klart uppenbara att jag vill snacka skit med tjejerna och ta ett glas vin, men också för att jag fortfarande är jäkligt hungrig;). Men först ska jag till jobbet och jobba, ser fram emot jobbdelen, men inte så mycket att gå dit utan hår. Men jag känner mig skapligt stark trots allt. Alla vet ju, alla vet vad jag går igenom. Jag undrar hur människor gör som lyckas hålla en sådan här grej hemlig, hur gör dom? Det hade jag aldrig fixat.
Innan jobbet är det dax för ett till blodprov. Tog ett i fredags också, det verkar ha varit under kontroll eftersom de aldrig hörde av sig. De skulle ringa om min värden var så dåliga att jag skulle isolera mig från omvärlden. Vet inte riktigt vad dagens blodprov ska vara bra för... eller det som ska göras på onsdag heller för den delen. Men det känns tryckt att de har lite koll på en. Jag har förresten drömt om väntrummet på laboratoriet i natt, jag tog nummerlapp men missade hela tiden min tur och fick ta en ny. Jobbigt värre. En skön förändring som jag antar har med mitt huvud att göra är att jag har sovit hela natten utan att vakna i en sjö, dock frös jag om huvudet när jag vaknade... det är dock att föredra.

Den 11 Mars ska jag gå på kurs :) Look Good Feel Better. Jag är mest intresserad av sjalknytning, men jag älskar ju smink, så why not! ? Har bara hört fina ord om den här kursen, jag gissar att det framför allt handlar om att få träffa andra skalliga brudar :) Det har jag ju faktiskt inte gjort.... jag har bara sett skymten av dem nedbäddade med rävgiftsdropp på Radiumhemmet. Dom...jag vill gärna tänka "dom"... men jag är en av "dom" tydligen. Hur nu det gick till....

Jag har varit JÄTTEPIGG i helgen! Jag tog promenader både lördag och söndag. I söndags kom min Tina och hälsade på, ända från Roslagen. Det var så fint väder och vi promenerade längst vattnet i solen, massor med människor på isen, ganska kall, men det spelar ingen roll när man får solen i ansiktet, en underbar känsla! Jag har faktiskt inte varit särskilt trött alls... nej. Jag har en lite konstig känsla i huvudet hela tiden, om jag skakar på huvudet så hänger inte blicken med riktigt, det blir suddigt och jag känner mig "light headed". För övrigt känner jag mig frisk som en nötkärna. Kanske för att jag inte gör många knop, men det är väl bra då, antar jag.
Den här lilla grenen höll på att fälla mig i lördags... den gick rakt in igenom sulan på mina löparskor och spetsade mig i trampdynan, gjorde ont som ***

9 kommentarer:

  1. Det finns massor med människor som kan ge råd coh stöd ute i "cyber" som jag brukar skriva.
    Förövrigt så bor vi ett stenkast ifrån varanda så behöver du nån hjälp nån gång så hojta.
    Merparten av alla kvällar viftar jag ju runt i Vällingby simhall dessutom med diverse övningar av skiftande slag.
    Som jag skrivit förut så kan jag bara heja på med glada tillrop, men just DET är jag rätt bra på.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma, Inkan är jättebra på att heja på med glada tillrop :)

    Jag blev också väldigt imponerad över det stöd jag fick när jag började blogga och hittade alla dom fina fina människorna och stöttar och hejar på fast man inte ens känner dom, det är underbart och fortfarande är det lika underbart :)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!

    Du verkar till att ha bra inställning till din behandling, så allt kommer att gå bra. Kan gratulera dig till att du ska gå på sminkkursen Look good fell better! Jag fick själv chansen att gå på den i Lund när jag var under behandling. Mycket trevligt och du kommer att bli förvånad över hur många fina produkter du får med dig hem. Inga små reklamförpackningar utan riktiga. Jag fick bl.a rouge, foundation, puder, läppstift, läppensel från Diort plus mycket annat.

    Kram

    Ingrid

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du är piggare igen! Hoppas att du kan njuta av några riktigt bra dagar innan det är dags igen.
    Själv bloggar jag inte, då jag bor i "småstan" och känner att jag utelämnar mig för mkt då. Jag hämtar istället stöd genom att läsa din och andras bloggar om resan i cancerland. Känner att jag får en hel del utbyte genom dig.
    Vi är jämngamla och småbarnsföräldrar båda två. Jag ligger före dig i behandlingen, men är ju oxå mitt uppe i skiten.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, Ida! Jag längtar nästan hem till snön. :-)
    Och vilket härligt inlägg där du mår bra!
    Extra glad åt din blogg just nu eftersom jag härifrån Syrien inte kommer åt Facebook. FB är farliga grejor vet du, för icke-demokratiska regimer!!
    Hemma till helgen och tar gärna en fika!
    Kram/Britta

    SvaraRadera
  6. Men du, helt ärligt blev du ju rintigt snygg i snagg! Mer kortkort säger jag utan att återigen känna dig. Tänkte att det kanske kunde pigga upp att höra att du är en riktig pingla utan hårsvall! Heja på & hoppas du får vara lika pigg ett bra tag till! Kram till dig & de som tycker om dig!

    SvaraRadera
  7. Angående rubriken? En är du!

    SvaraRadera
  8. Halli hallå!
    Inkan8: Då kan jag kanske bara gå ut på balkongen och skrika på dig när det behövs :)
    Lisbet: Ja, det är sanslöst! Vilken slagkraft!
    Ingrid: Ja det ska bli skoj. Jag är utbildad makeupartist och har mer smink än jag behöver, men det betyder också att jag är grymt galen i det och går under mottot: Man kan aldrig får för mycket ;) Sen tror jag det kan vara en bra grej för mig att få se andra "riktigt" människor i min situation, jag vet ju att dom finns, men jag har aldrig sett dom.
    Anna: Jag är glad att du hittar nått i bloggen som får dig att må OK, och kanske kan plocka igenkännande från. Jag kollar också in olika bloggar. Hoppas du mår OK mitt i eländet!!
    Britta: Välkommen hem, call me.
    Annica: Dito!!! <3
    Anonym: ;P tack!

    SvaraRadera
  9. Jupps, ut och skrik bara.
    FAst se till att jag inte ligger och guppar med huvudet under vattenytan i bassängen eller har landat på nån av dom äckliga träningsmattorna med en 7kg stång över mig.
    Tar sån tid att komma upp då.
    *ler*
    Kram

    SvaraRadera