fredag 28 januari 2011

Trött häxa

PALMA DE MALLORCA.
Utsikten från balkongen hos Sessi. Jag är fullkomligt döds kär i den här bilden. Man kan sitta i timmar och bara upptäcka nya grejor. Love it!




 "Men MAMMA... du ser ju ut som häxan i boken" Jorå så att..... men min tunga är inte blå än så länge. Annars förstår jag poängen med utlåtandet, tyvärr.

I går kväll blev jag faktiskt på en bild med peruken kallad "playboy brud"av en god vän, kanske på ett mera skämtsamt sätt (annars är det ändå lite roligt att driva tanken längre... playboy brud med en ratt..det skulle kunna bli lite roligt) men ändå ett snäll försök att få mig att må bättre. Frågan är, vad är bäst? Häxa eller Playboy brud. Im not sure.

Så har den slagit till, precis när jag tror att jag har 100% koll på läget händer det. Precis när jag här på bloggen skrivit "jag e så PIGG, jaaaaddå" så händer det. Tröttheten har tagit sitt grepp om mig.
Jobbig o kort löprunda på stranden i Danmark
i somras, krångligt att ta sig ner
Det smög sig på i förrgår kväll när jag kl 21 på kvällen inte kunde hålla ögonen öppna, jag tänkte att det är väl för att jag varit på jobbet i tre dagar och lite så... i går var det mer överhängande hela dagen, och idag har jag varit så satans j***a trött precis hela dagen. Tröttheten är en ny variant för mig. Den är lite som att vakna skit trött på morgonen, men i stället för att vakna efter 2 muggar kaffe så händer ingenting. Den hänger med, som ett super jobbigt hårband som halkat ned över ögonen och som man inte kan ta bort. När jag varit hos onkologen så gick jag och la mig, sov stenhårt i flera timmar. Nu är jag vaken, men inte ett dugg piggare, inte ett dugg. Har testat med kaffe... funkar EJ. Icke... trött... trött... trött...
Som tur är har vi som enda plan i kväll FREDAGS MYS, något min dotter har myntat hos oss, verkar som det är något populärt, det ingår ju gott att stoppa i munnen och det är OK att sträcka ut sig i soffan, just nu känns det som enda alternativet, så, fredags mys, välkommen!

Onkologen hade i alla fall goda nyheter, alla mina blodprov visar fina siffror, mina värden har inte gått ned nämnvärt och jag har gått igenom behandling #1 som på räls, grattis Ida, det fixade kroppen bra!
Min sambo, skit jobbig, går runt med
den här mössan dag som natt o tror att
hon e nått. NÄ.. det gör hon inte. Världens
bästa Moa, tog studenten 2009, så fiiiin.
Jag pustade ut när jag fick veta att PICC line ska sättas in på morgonen innan behandling #3 den 24 februari. Då behöver jag inte oroa mig för torsdag, då är det "bara" cellgifterna som ska in. Och det betyder ju tidsmässigt att PICC'en sitter i mig max 2 månader :D det ska jag ju fixa!

Syrran ska ut på partaj (för er som inte riktigt hänger med i svängarna med alla systrar så har jag för tillfället en av dem som sambo, Moa som blir 21 i år) i kväll. Normalt sett hade jag blivit lite avis och också velat gå på party, men när man känner sig såhär trött så är det inte ens något som lockar... jag orkar
inte ens tänka tanken att behöva "göra mig i ordning". Men jag kommer igen, min partynerv måste väl vakna till liv någon gång till sommaren i alla fall. Då är det full rulle igen. Kan inte den här vintern bara ta slut nu, jag är trött på att frysa, och nu vill jag ser färger och SOL. Jag behöver naturens hjälp på vägen att må bra mitt i det här. Tur att jag blev "sjuk" nu och inte när det gick mot vinter. Finns som sagt
mycket att vara glad över. Allt kan alltid vara värre!
Jag saknar squashen.... jag kanske ska tina upp mitt kort och helt enkelt försöka att spela lite när jag är pigg... men om jag inte blir pigg igen då?... Hmm, tål att tänkas på. Ska i alla fall damma av löparkläderna snart, man kan alltid prova.

Men först! Hello chips, godis och läsk :)
Får mig att le, och skrocka hehehe

Och här följer några härliga sommar minnen, jag lääääängtar efter solen och nya härliga minnen som skall skapas!
Sessi (som kommer hem från Palma SNART) vi var i Palma
och kollade på fotboll, Mallorca mot Barcelona. Very nice! 


Underbar sommardag på Väddö, min kära vän Rebeccas
sommarställe. (Inte långt ifrån där jag är uppväxt och har
delar av min familj)
Min balkong, ser inte mycket ut för värden, men den är fantastisk med sin kvälls sol, ett glas rött och bara njuta. Min grej!



Vofflor med färska jordgubbar

Frukost med färska bär....

Finns INGET ställe i världen som gör godare ginger coctails än Vassa Eggen, SÅ värt ett besök bara för den!! (Och musiken, man blir aldrig besviken)

Fräscha sallader. Jag älskar sommaren!

En promenad på hemma plan bland hästar och kor. Underbart (för en kortare tid, sen måste man till stan en sväng!)

Ok, ser ut som kvällens grej, funkar även på sommaren!

Jag vet...det blir en del vin på balkongen, här testade jag om jag kom i min balklänning (kanske det fulaste som någonsin skapats, men jäklar va snygg jag kände mig den där kvällen andra året på gymnasiet) det var så jobbigt att komma i och ur den så jag tog en paus.

GRÖNAN!!!

En härlig macka i smögen, tre galna dagar med tjejorna. HAHA... åh, det var tider  :) 

Beccis smögen frukost

Jag har fått syn på svanar... dom kom närmare, och dom var inte glada. Jag blev faktiskt lite rädd.



Här är jag i Palma, iof i november 2010 tror jag det var, strax innan jag kom hem o tog tag i det där hårda jag känt i bröstet, som jag redan på min resa till Palma i april 2010 tänkte och sa högt till min Sessi att jag nog borde gå och kolla upp... fortfarande glatt ovetande om vad som komma skall... ni ser att jag glömt att retuschera bort mina horn. Jag är eg inte någon snäll tjej... men sånt är livet, en del går genom det med horn, andra inte ;)

Stranden, Danmark 2010. Hääääärlig dag!

Inte alltid lätt med långt hår heller, det kan man komma i håg...

Solbrillor som fastnat kan vara en riktig utmaning!


Vi hade en fantastisk sommar. Det är skönt att ha i bagaget nu, när det är som det är. Och i sommar är det dax att skapa nästa härliga sommar. Man kan säga att vi är mellan somrar, det känns bättre än "mitt i vintern". 

GOD KVÄLL ÖNSKAR HÄXAN

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder, häxan (;
    Här hemma går jag tidvis under namnet "Häxan Surtant". He, he...kan inte förstå varför?!?!!
    Passa på å vila när du inte orkar mer. Njut av orka göra det du vill, de dagar du är pigg!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Anna-perukbrännaren =-D

    SvaraRadera
  2. Great photos! Some I don't think I seen of H before. So sweet!

    Keeping You in thoughts and prayers!

    GOD BLESS YOUR HEALTH IDA IN JESUS NAME, AMEN!!!

    SvaraRadera
  3. Perukbrännaren: Ja, det verkar inte finnas mkt att göra annat än att vila. Va fasen... hoppas det är en släng av trötthet bara. Det är rätt jobbigt att vara trött hela tiden... eller? ;D Häxan surtant är icke att förakta :)
    Det samma, fin helg till dig!
    Kram från en annan brännare!

    M&M: Oh my! I have LOADS of pics of this kid... there is probably millions that you have not seen yet. I have to bring my computer when I visit next!
    Love to you and Kris.

    SvaraRadera