måndag 10 januari 2011

Nä fy f*n vilken j***a dag

Sådana här hittade jag lite här och där på kroppen när jag hade kommit hem från bröstoperationen. 



Förra veckan tänkte jag att vad skönt, en tid hos läkaren på måndag kl 11:00 för en enkel genomgång, sen hinner jag jobba av lite inför torsdag då jag kanske inte kan förvänta mig stordåd på några dagar. Sen fick jag ett samtal från Huddinge sjukhus i fredags när jag satt på tunnelbanan. De ska fixa "barnfrågan", och bad mig komma till dom kl 13:15 på måndag. Jag sa att jag nog skulle bli lite sen eftersom jag ska ta mig från KS till Huddinge, från ena besöket till det andra. Jag är helt ovetande om vad som ska hända. Jag raggar med mig en stackars syster på dagens äventyr, och glad är jag för det. Världens alla kramar och pussar Moa för att du gjorde mig sällskap!
Jag och Moa beger oss efter världens långsammaste genomgång i cytovärlden, illamåendepreparatsintags scheman och så vidare till Huddinge. Mobilen och SL´s resetjänst svek mig och jag visste knappt hur fasen vi skulle komma till Huddinge. Var ligger Huddinge liksom..... vem vet inte jag, vem vet inte du...
Vi kom dit, och sen var det en ren cirkus upp och ner på olika våningar, hit och dit, fylla i dessa papper, och svara på dessa frågor, upp i en sådan där härlig stol, kolla lite här, känna lite där... Efter mycket om och men fick jag då veta att jag ska genomgå en titthålsoperation i morgon, tisdag? Jaha... där rök den jobbveckan helt.
Man går in genom naveln och gör två hål i magen. De tar ut vävnadsprover från äggstockarna som de sen fryser ner. När man sen är frisk från sin sjukdom fixar dom tillbaka det där, där det hör hemma. Det har tydligen inte föds särskilt många barn i världen på detta sätt, men utvecklingen går snabbt framåt och de är positiva till att det ska gå så småningom. Vem vet inte du vem vet inte jag...
Anyways.... inte äta efter 24:00 och jag har i kväll och ska i morgon vaskas efter alla konstens regler, igen. Sen fick jag piller jag skulle ta, fick ingen förvarning om att jag skulle få magsmärtor och ligga illamåendes på toalettgolvet och jämra mig en halvtimme... (naken med blött hår eftersom de satte in direkt efter skrubbningen, tur att toalettgolvet var ny städat.... )Fick en liten försmak på hur det är att må illa, konstigt att man glömmer bort hur hemskt det är mellan gångerna det händer. Men tur är väl det....

Nähä, jag är helt färdig, och i morgon ska jag kl 06:00 stå rengjord med antiseptiskt rengjord navel på tunnelbaneperrongen för att åka till världens ände, och för andra gången på en månad bli sövd, och ja, jag är lika orolig denna gång som förra för att jag ska snacka massa "uppvakningsgojja". Wish me luck, again. (visst börjar det bli tjatigt?)
Jag börjar bli trött på det här tramset nu, men det är bara att gilla läget, skutta i den här härliga outfiten med glatt humör och köra, igen.

12 kommentarer:

  1. Men fy hjärtat! Jag tänker på dig och ring om du behöver något. Då kommer jag som ett spjut! Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Hahaha glömde skriva att det är jag lilldjävulen Linda som skrev ovan!!!

    SvaraRadera
  3. Ska det aldrig vara nog! Hoppas det går bra i alla fall, du är bäst fina syster <3 puss&kram syster stina

    SvaraRadera
  4. Puss på dig lill-D, jag ringer! Och då jäklar e det brådis ;) Kram
    (Ps, jag FÅR inte sminka mig efter rengöringen i morgon, men jag måste inte ha mjuksibrallor, så jag kompromissar för din skull, inget smink, men en jäkla schysst outfit! :) Världens KRAM

    SvaraRadera
  5. Nej Stina, det här är bara början. Men man kan ju låtsas att det snart är över, det känns faktiskt bättre då :) Stor Kram till BYN :)

    SvaraRadera
  6. Bra! Då är jag nöjd! Du på med snyggstövlarna. Som min farmor, Nonna alltid har sagt (började när jag var typ 3 år) man kan ha en trasa på sig, men har man ett par snygga högklackadeskor så blir även trasan något häftigt, snyggt och attraktivt. Så U go Girl, du är världens häftigaste och coolaste tjej jag vet, du!!! Puss puss

    SvaraRadera
  7. Haha... Önskar jag hade ett par Manolo Blahnik, då hade jag festat till det med dom + mjukisar i morgon och ägt det där jäkla sjukhuset ;) Nonna är en vis kvinna, henne vill jag träffa!

    SvaraRadera
  8. Ida, jag håller alla tummar och ägnar dig en tanke..!! / Tobias

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig gumman! Massa kramar Sara

    SvaraRadera
  10. Jag håller tummarna för dig idag! Vilken helvetesdag du måste haft igår...
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Hej
    Önskar dig en bra dag.
    Många styrkekramar till dig
    Natalie

    SvaraRadera
  12. Tack alla alla. Det är ingen stor grej, bara tråkigt så in i bängen. Igår kändes det tyngre än idag när jag väl är på plats. Kraaaam

    SvaraRadera