torsdag 6 januari 2011

Från det ena till det andra

Glömde att meddela en stor % del av det bra i förra inlägget. Jag slipper strålning!!!
Det är ju för skönt för att vara sant. Det jag kan känna är lite läskigt är att de hela tiden sagt att det blir strålning pga av storleken på tumören. Först var det ingen strålning, ingen cyto. Sen blev det ingen cyto men 5 veckors strålning, sen blev det cyto och strålning, nu är det endast cyto. Skapligt förvirrande. Jag är givetvis glad att jag slipper dom där sista 5 jobbiga veckorna, men jag undrar vad som fick dem att ändra sig. Jag vet att man normalt sett inte strålar kvinnor som fått masektomi utan bara när man tagit bort mindre delar av bröstet, så kanske har de bestämt sig för att cyto får räcka helt enkelt....  måste fråga nästa gång.

5 kommentarer:

  1. En bandspelare kanske när du träffar läkare.
    Så man kan lyssna efteråt.
    Själv skulle jag ju glömma minst 80%. *ler*
    sv. Ska försöka ta till mig ditt råd. *ler*
    Läs gärna när du har nån minut över om mitt och katternas galna liv tillsammans.
    Kram till 100%

    SvaraRadera
  2. Jag slapp också strålningen.

    Här kommer också Kramar till 100% ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Ida! Vilken härlig blogg du har :)
    Vill bara inflika att det inte beror på mastectomi eller ej utan på vilken typ av BC och om det fanns spridning till lymfkörtlar eller ej. Vet flera som strålats trots mastectomi.

    SvaraRadera
  4. Hej Ida,

    Vad stark du är som orkar blogga också mitt i alltihop. Jag är säker på att det hjälper andra i din situation (och deras anhöriga) att kunna följa din resa. Jag vet att jag som anhörig läste allt jag kom över när min man fick cancer. Det var mitt sätt att bearbeta det jobbiga vi gick igenom.
    Jag kommer att fortsätta att följa din resa här på bloggen och hoppas att du snart kan se fram emot ett liv utan cancer (i någon form).

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  5. Malin, det finns nog massor med varianter, de visste ju också att jag skulle få masektomi och ändå skulle strålas, så du har helt rätt. Jag vet bara inte varför de ändrat sig. Men nu är det ju onkologer som sagt det sista, och dem ska man väl lita på :)

    Hej Mia!
    Jag mår själv bättre av att skriva.. Det känns som om jag kan lägga mig på kvällen och stänga av funderingarna jag har för att jag skrivit ned dem. Hjälper det någon annan på vägen är jag bara glad :) Jag minns när vi gick igenom våra mäns resor, det var skönt att ha dig att lufta med då också! Tack för det! Ja, efter det här få det f*n vara nog.... Kram!

    SvaraRadera