tisdag 7 december 2010

Det närmar sig #4

Nu börjar ni tro att det aldrig kommer va? The big BANG.... Om mindre än 9 timmar ska jag få blå vätska insprutad, och om 12 timmar ska jag vara på väg in i dvalan. Själva tillfället när man somnar då man blir sövd är ju underbart skönt. En gång när det skulle ske sa den här särskilda narkosläkaren som håller koll på just det att man i det ögonblick man somnar ska tänka på något bra, då har man samma bra känsla när man vaknar ur narkosen. Jag blev så jävla stressad och kunde inte komma på en enda bra sak, somnade mitt i kaoset av att komma på nått bra. Men jag kände mig utvilad o glad när jag vaknade ändå. Men för säkerhetsskull ska jag ha nått bra på lager. Det är i och för sig inte särskilt svårt sen jag fick barn :) Bara man inte hinner fundera på vad det var som gick snett sist jag hämtade, hon vägrade klä på sig och var som en spagetti när jag skulle försöka få på henne kläderna. Jag får be narkosläkaren att inte maska med grejorna, in med ett bara.
Im trying to stay positive, OK.

Tack till Stina och Maja för fantastiska armband!! Oj oj oj va fina! Kommer bilder inom kort. Jag vågar inte  röra mig ur sängen nu, för jag har aldrig varit så här ren, rengjord exakt efter punkterna på det A4 papper med instruktioner jag fått.
Jag har dock haft ett problem idag, frågat många, vad är "flytande tvål" egentligen, är det duschcreme? Nej.... troligtvis inte, men vad händer om man tar crème i stället för tvål? Och vad är skillnaden, och ... finns det en skillnad? Tvål låter så torrt, det börjar klia på kroppen när jag tänker på tvål. Jag körde en combo (varför berättar jag det här.... ) En sväng med crème, och en sväng med en inte allt för billig facialsoap. Jo, den har ordet soap i sig, och visst, det luktar gott om den, men det stod inget på mitt A4:a om att det inte fick lukta något. Varför kan dom inte bara vara tydliga. Vid ordet "flytande tvål" vill jag ha en direktlänk till Wikipedia där jag klart och tydligt kan läsa mig till hur jag känner igen en flytande tvål på bästa sätt, så att jag när jag ska tvätta mig inför en operation känner mig säker, nu känner jag mig inte säker, men jag känner mig i alla fall ren, det får duga.

Vill passa på att tacka precis alla som tänker på mig, som har skickat meddelanden och ringt mig i dag och alla andra dagar sen den här cirkusen startade för inte ens en månad sen. Jag kan ha missat att svara på en del, det är inte för att jag inte bryr mig, utan bara för att jag försökt få min hjärna att gå ihop med livet (som inte står still runt om kring mig tyvärr) och då ibland tänkt "jag ska svara snart", och så har det inte blivit av. Tack till alla, precis alla meddelanden är lika viktiga för mig, och i morgon ska jag ta med mig alla och läsa dom igen när jag stympad ligger i sjuksängen och tycker synd om mig själv, bara för att komma ihåg alla som är med mig i det här. Stor varm kram, nu kör vi!

Ps, jag ser att jag skrivit otroligt slarvig och osammanhängande i kväll, ledsen för det, men nu orkar jag inte fixa till det, jag måste sova, big plans tomorrow. Later!

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig! Massa kramar Sara

    SvaraRadera
  2. Lifting Up Prayers for You Ida!!!

    God Bless Your Health In JESUS Name, AMEN!!!

    "For I will restore health unto you, and I will heal you of your wounds, saith the Lord."
    Jeremiah 30:17

    LOVE YOU AND H!!

    Thinking of You!

    Love,

    M&M

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och hoppas allt går bra. Massa kramar från mig och Kalle. /Maja

    SvaraRadera
  4. Go Ida! Ser fram emot att träffas nån dag snart!

    / Tobias

    SvaraRadera