tisdag 28 december 2010

ETT VITT KUVERT!

Flyttad och klar, där låg det när jag öppnade dörren hit för första gången på tre månader, det vita kuvertet med den blåa loggan som jag sett så många gånger förr innanför den här dörren i förorten. Varje gång skyndade jag mig att öppna det fast det inte var mitt, för vi hade väntat och väntat och han bara sov och sov. Nu var det i mitt namn. Den 5 januari kl 11:00 ska jag dit och få resterande information om vad som ska hända mig. Nu har jag ett datum, det är skönt, nu kan jag andas tills dess. Det är ett tag sen jag var på radiumhemmet, minns att jag kikade lite under lugg på de kvinnor som satt och väntade på sin cellgiftstkur och tänkte "stackars dom" (kanske redan skrivit om det här.. det kom tillbaka igen, minnen)

Nästan tom lägenhet, det ekar i en del rum, vet inte i vilken ände jag ska börja (jo, jag plockade upp datorn först så klart...) kanske ta ett glas rött och ett bad :) Eller... packa upp, försöka hitta sängkläder och handdukar, eller lampor.. eller gardiner.. suck. Nu vet jag! Leta reda på BOSE högtalarna och ratta spotify så det hörs till badrummet, sen ska jag gå runt i alla mina rum och njuta av att jag kan göra just det, gå från rum till rum, inte bara mellan rummet och köket. Men jag saknar storstaden och St Eriksgatan när jag tittar ut, jag gillade att stå och glutta in på Restaurant Grappa, det såg så varmt och mysigt ut i baren. Nu ser jag mest snö, snö och snö.
Well well, inget ont som inte har nått gott med sig, eller hur var det? :)
(hm... jag kanske inte får bada med ärret.... fan, måste hitta dom där sjukhuspappren med alla do's and dont's, det kan ta hela natten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar