fredag 10 december 2010

Slangar och trötthet

Japp, borta, jag fick ta bort den där vidriga slangen. Tänkte skriva massa kul om det där, men jag är för trött tyvärr, helt plötsligt slog den till, tröttheten. Idag ska jag inte ha några besök, idag ska jag sova sova sova. I morgon är jag på G igen, helt säkert (ta i trä) Det var oskönt, att dra ut 10 cm slang ur kroppen, men vad är det om man jämför med annat.... nada! Dock gör det mindre ont att få ett bröst bort taget under narkos än 10 cm slang utan :) Allt är relativt, det måste vara världens bästa "saying". Idas mest använda i alla fall....
Nu ska jag surfa runt och kika på peruker, wish me luck.
Det är nog inte konstigt att det gör lite ont... värst är det i armhålan. Skulle ha bloggat när jag fixade nya fräscha bröst i stället, hade blivit roligare bilder.... (nej, jag skulle så klart inte ha gjort det, men skämtet är kul....) Rakt över har de öppnat upp, tagit bort bröstvårtan och allt innehåll, hela bröstet. I armhålan har de öppnat och tagit ut sammanlagt fem lymkörtlar. Till höger är hålet efter dränaget. Sweet.....
Ja, här är den, en härlig lite polare som hängde och dinglade runt mig ett dygn, den gick inte ens att gömma ordentligt. Gissa om jag var orolig att någon skulle se den under jackan när jag skulle till hospitalet och få den borttagen... Fick just veta av en av mina nya bekantskaper att i ett annat landsting får man åka hem med dessa och ha den hängandes i upp till tio dagar.... Jag känner mig ändå rätt nöjd med att min sårvätska samlas i min kropp nu, för den här polaren blev jag trött på riktigt fort. Och när man har den får man inte duscha, behöver inte kommenteras vidare kanske.

2 kommentarer:

  1. Found it!!! Oj vad blåslagen!! Ångrar (eller inte..) att jag inte knäppte en enda liten bild på mitt när det var färskt. Som för att se förändringen. Måste säga att duläkt jättefint och ser jättesnygg ut idag!! Skillnad!

    Du, den där slangen alltså, som jag skrattade o fnissade med den typen på sjukhuset! Fick inte som du raden med hem, men stanna längre där för att ha den kvar länge o väl. Letade automatiskt efter den då den var borta!!!! Snurrigt! Förstår du hade problem med den ute bland vanligt folk, HA HA! Jeez
    På sjukan var man bara "inne" om man hade en! Ha ha tur man kan skratta åt eländet. Och du, vaddå om du vågar så vågar jag, vad var då detta?!

    SvaraRadera
  2. Black and blue. De ville bara bli av med mig på sjukhuset så jag fick snällt gå hem med eländet... :)

    SvaraRadera