fredag 24 december 2010

Härlig Julafton

JULAFTON 2010


Ja, det har varit en skön och rolig julafton med god mat, glada och förväntansfulla barn, en skönt tomte och massa skratt. Som vanligt. Och jag känner mig mer och mer som vanligt tycker jag. Just nu tänker jag i alla fall inte så mycket på det som ska komma. Rätt vad det är får jag bara en känsla "hm, nått trist ska hända, ja just det ja, jag har ju haft cancer". 
Jag kan sova på alla sidor, det är skönt. I början efter op sov jag bara på rygg, är ovan och sov dåligt. Jag blir mer och mer rörlig, även det gör att jag känner mig mera fit for fight. 



Jag, mamma och Ebba (som fick en resa i julklapp och drog  till Portugal hastigt och lustigt! Sweet.

Holly och Moa. Söööööta

Så här är jag uppvuxen, det här är vad jag har sett när jag kikat ut genom köksfönstret en vintermorgon. Jag föredrar stadsvy, men visst, det är underbart skönt ibland.

Holly med moster Moa och Kajsa

Sminkdocka, var sådär kul, den tappar hår.. hrmmmm kanske fått cellgifter nyligen?
H har varit så nöjd med den här dagen. Hon har fått lovat att hon ska få ett marsvin, ett riktigt. Det var ett jobbigt beslut för mig, men fixar hon det är hon värd det. Vi får väl se. Jag är trots allt uppvuxen med massa djur, hästar, åsna, hund, katter, höns, ankor, kaniner, marsvin, hamstrar, råttor (!) fåglar, gris (som i en) får (som i ett) och säkert några jag glömt. Av någon anledning tycker jag att djur är äckliga. Men det är kanske för att jag inte är van längre, och för att jag inte känner de djur jag kommer i kontakt med. Det slutar väl med att jag har marsvinet med mig i nya väskan på stan... (eller inte) Jag ska ge det en ärlig chans, för H´s skull.
I morgon, inga måsten. Gillar't! Sova, slappa, läsa bok, titta ut, filosofera, tänka på cancer, tänka på cellgifter, kolla ut, fixa och greja, kolla TV, tänka på cellgifter, tänka på jobbet, tänka på nyår, tänka på cancer, kolla ut, filosofera, snacka med de syrror som e kvar (den ena stack till Portugal, en annan drar till Ljungdalen och åker skidor, en åker hem till stan, den lilla är kvar, och en kommer ) Dra några cancerskämt och andra sjuka skämt, äta, hjälpa H med alla leksaker, leta små delar som kommer bort, tänka på cancer, filosofera, äta lite till, sova och sen ny dag och säkert lappsjuka. Men OJ va utvilad jag blir, och stark inför den kommande flytten i mellandagarna.

2 kommentarer: